تازه‌ترین ‌رنگ‌بندی کرونا در استان‌های ایران| بهبود بیماران کرونایی سرعت گرفت /‌ عادی‌انگاری پاشنه آشیل آغاز پیک چهارم شد

درحالی روند مراجعه بیماران سرپایی نه تنها در پایتخت بلکه در برخی شهرستان زیاد شده که مسئولان ضمن هشدار به احتمال وقوع پیک چهارم همواره اعلام می‌کنند بهترین و مؤثرترین راهکار رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش  اهواز نوین، روز گذشته پس از انتشار آمارهای رسمی از میزان شیوع کرونا ویروس در سراسر کشور مسئولان بهداشت و درمان در بررسی تغییرات معنادار این همه‌گیری در برخی مناطق اعلام کردند: دو نقطه از کشور یعنی استان مازندران و همچنین پایتخت اکنون به عنوان نقاط نگران کننده شناخته شده‌اند و لازم است هموطنان به‌خصوص در این مناطق نسبت به رعایت پروتکل‌ها بیش از گذشته توجه داشته باشند.

به گفته این گروه افزایش تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی پایتخت شاید اصلی‌ترین نگرانی برای ایجاد مشکلات بیشتر با توجه به تردد و میزان ارتباطات در مراکز اداری و همچنین سطح شهر است که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات آتی اجرای محدودیت‌ها شاید همچنان الزامی باشد و لازم است ساکنان پایتخت از عادی انگاری شرایط جدا خودداری کنند.

البته در کنار این نگرانی‌ها ورود بیش از ۵۳ درصد شهرستان‌های کشور به محدوده آبی‌ رنگ کرونایی به خوبی نشان می‌دهد که نتیجه همکاری مردم با سیاست‌های مسئولان مربوطه در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد. به صورتی که تنها دو هفته پس از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی یک‌باره آمار سه رقمی میزان فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به زیر یکصد نفر رسید.

به‌هرحال امروز نزدیک به یک سال است که ویروس منحوس مهمانی ناخوانده در ایران زمین است و همه  دست بکار شده‌ایم تا با استفاده از هر شیوه ممکن برآن غلبه کنیم و کرونا ویروس را شکست دهیم، اما نباید تغییر شرایط اخیر را به نشانه غلبه بر کرونا منظور کرده و با عادی انگاری شرایط تلاش گذشته را زیر سئوال ببریم.

برهمین اساس با درنظر گرفتن مناطق بحرانی کشور که اغلب آنها در استان‌های شمالی ایران قرار دارند و البته اوضاع شکننده در پایتخت لازم است دقت عمل بالایی همچنان دست به دست دهیم تا سیر نزولی تا سفید شدن اوضاع ادامه داشته باشد.

به این ترتیب بررسی آمارهای رسمی منتشر شده در از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌دهد در اولین روز از دومین ماه زمستان ۱۳۹۹ شرایط رنگبندی کرونایی شهرستان های کشور همچون روز گذشته است و ۱۰ شهرستان استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان و البته استان گیلان همچنان در محدوده نارنجی ثبت شده‌اند.

آخرین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد امروز در اولین روز بهمن ماه ۱۳۸۸، ۶ هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۰ نفر از آنها بستری شدند. بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۱۶ نفر رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۵۸ نفر رسید.

البته خوشبختانه همین آمار نشان می‌دهد تا کنون یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنان ۴۲۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

براساس آمار منتشر شده امروز رنگبندی کرونایی شهرهای کشورمان عبارتند از۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. اسامی ده شهر قرمز کرونایی که همگی در استان مازندران هستند عبارتند از : آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا  که همچنان ورود پلاک‌های غیربومی به این مناطق تنها با ارایه مجوزهای اعلام شده امکان‌پذیر است و در غیر این صورت رانندگان متخلف مبلغ ۱۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of