فضای خوزستان، امن است / کلیپ‌های فضای مجازی امنیت روانی مردم را خدشه‌دار کرد

 فرمانده انتظامی خوزستان گفت: فضای خوزستان، فضایی امن است و آنچه مردم در فضای مجازی می‌بینند و اغلب در سایر استان‌ها اتفاق می‌افتد باعث التهاب در جامعه و مردم خوزستان نیز می‌شود اما باید گفت که امنیت در فضای خوزستان با سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست.

سردار سیدمحمد صالحی با حضور   خوزستان اظهار کرد: نقش رسانه در ارتقای احساس امنیت و یا کاهش احساس امنیت میان مردم در جامعه یک نقش انکارناپذیر است.

وی افزود: اواخر شهریورماه امسال، شاهد هجمه‌ای سنگین در استان خوزستان و انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی، علیه امنیت مردم بودیم.

صالحی گفت: با انتشار این کلیپ‌ها در آن بازه زمانی، مردم خوزستان احساس ناامنی می‌کردند در صورتی که در فضای حقیقی و واقعی، چنین مسائلی وجود نداشت و امنیت به صورت کامل برقرار بود.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: در آن مقطع هشت کلیپ در فضای مجازی منتشر شد در صورتی که تنها سه کلیپ از این تعداد، مربوط به استان خوزستان بود و باقی کلیپ‌ها اصلا در درون استان رخ نداده بودند.

وی تصریح کرد: در زمان انتشار کلیپ‌ها، از آن سه کلیپ مربوط به خوزستان نیز دو مورد کشف شده بود و تنها یک مورد بود که در دست اقدام بود و به سرعت نیز کشف شد. پنج کلیپ دیگر نیز اصلا مربوط به خوزستان نبودند.‌

صالحی افزود: با اقداماتی که در این زمینه هم در فضای مجازی و رسانه و هم در فضای حقیقی انجام شد، فضای ملتهب جامعه تا حدودی فروکش کرد و احساس ناامنی میان مردم کم شد و شاهد بازگشت امنیت روانی و احساس امنیت میان مردم بودیم.

وی گفت: با آغاز کار به عنوان فرمانده انتظامی خوزستان، در حوزه اقدامات سخت و نرم کارهای بسیاری در استان انجام شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: مردم با دیدن حضور فیزیکی مامور است که احساس امنیت می‌کنند، از این رو در سراسر استان خوزستان همه نیروهای انتظامی را پای کار آورده‌ایم تا مردم این نیروها را ببینند و احساس امنیت کنند.

وی گفت: پلیس، زنده و پویا مشغول کار و خدمت‌رسانی به مردم است اما آنچه در فضای مجازی به تصویر کشیده می‌شود چیز دیگری است بنابراین برای همه نیروهای انتظامی استان خوزستان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز برنامه‌هایی تدوین شده است تا با حضور در خیابان‌ها و معابر، مقابل دیدگان مردم باشند و احساس امنیت را به جامعه تزریق کنند.

صالحی افزود: با توجه به انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی، امنیت مردم نه در فضای حقیقی بلکه در فضای روانی آن‌ها دچار خدشه شده بود بنابراین تصمیم گرفتیم گشت‌های واحدهای عملیاتی و حضور نیروهای انتظامی در سراسر استان خوزستان را افزایش دهیم تا این آرامش روانی و احساس امنیت را به مردم بازگردانیم.

وی تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر در خوزستان از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۰ تن بوده است و این کشفیات حاصل تلاش شبانه‌روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر است اما وقتی این گزارش به مردم داده می‌شود شاید چندان آن را نپذیرند زیرا وقتی مردم در محل زندگی خود یک معتاد متجاهر می‌بینند، به امنیت روانی آن‌ها خدشه وارد می‌شود و این معتادان متجاهر باید از خیابان‌ها پاک شوند.

صالحی گفت: کمپ ماده ۱۵ وجود دارد که فرد معتاد با هزینه شخصی خود به آن مراجعه و نسبت به ترک اقدام می‌کند. یک نوع کمپ با عنوان کمپ ماده ۱۶ نیز وجود دارد که دولتی است و معتادان متجاهر را جمع‌آوری می کند.

وی افزود: در مدت یک هفته می‌توان همه معتادان متجاهر سطح استان خوزستان را جمع‌آوری کرد تا چهره شهرها عوض شود و امنیت را به شهرها بازگرداند.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: بنابراین تلاش شد که کمپ ماده ۱۶ در خوزستان برپا شود و این کار نیز با همکاری عزیزان سپاه خوزستان اجرایی شد البته مشکلات زیرساختی در این زمینه وجود دارد که اگر برطرف شوند این معضل را می‌شود به نتایج مطلوبی رساند.

وی گفت: یکی دیگر از آثار جمع‌آوری معتادان متجاهر، از بین رفتن سرقت‌های خرد است که در سطح شهرها شاهد آن هستیم. سرقت‌های پمپ‌های آب در خوزستان و دزدی زاپاس یا ضبط خودرو از جمله سرقت‌های خردی هستند که عمدتا توسط معتادان متجاهر انجام می‌شوند که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توان به کاهش این نوع سرقت‌ها کمک کرد.

صالحی بیان کرد: سامانه ۱۹۷، سامانه‌ای برای ارتباط مستقیم پلیس با مردم است و مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه، با پلیس در ارتباط باشند. در شرایط پیش از شیوع کرونا، ارتباط مستقیم با مردم برقرار می‌شد اما اکنون به دلیل شیوع کرونا، مردم می‌توانند با تماس با این سامانه مشکلات خود را مطرح کنند و با تلاش مسئولان پلیس، نسبت به حل مشکلات اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به سنت غلط تیراندازی در خوزستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۴۲۱ قبضه سلاح در استان خوزستان کشف شده است و استفاده غیرمجاز سلاح در خوزستان را شاهد هستیم که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا میزان استفاده از سلاح در خوزستان کاهش یابد.

صالحی در خصوص فاصله میان احساس امنیت و آنچه در واقعیت، امنیت جامعه است، گفت: وقتی در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز در شهر تردد داشته باشید، مشاهده می‌کنید که زن و کودک و پیر و جوان بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای در حال انجام کار خود هستند که نشان‌دهنده امنیت و احساس آرامش بین شهروندان خوزستانی است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: فضای خوزستان، فضایی امن است و آنچه مردم در فضای مجازی می‌بینند و اغلب در سایر استان‌ها اتفاق می‌افتد باعث التهاب در جامعه و مردم خوزستان نیز می‌شود اما باید گفت که امنیت در فضای خوزستان با سایر استان‌ها قابل مقایسه نیست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of