• جمعه / 10 فروردین 1403 / 18:47
  • دسته‌بندی: اخبار ایران
  • کد خبر: 99102913060
  • خبرنگار : 2

افزایش ۱۰ برابری مرگ ‌و میر ناشی از آلودگی هوا

استفاده از سوخت‌های نامناسب در نیروگاه‌ها و صنایع به بهانه تأمین انرژی، در شرایط افزایش ۱۰ برابری مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا در دی ماه نه‌تنها منطقی نیست بلکه خلاف قانون هوای پاک است. قانونی که سال ۹۶ تصویب و ۲۰ نهاد و ارگان مکلف شدند تا در راستای حراست از هوای پاک تهران اقداماتی را انجام دهند.

 

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران؛ حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ شینا انصاری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و میقات حبیبیان، عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی آلودگی هوای تهران به بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر تهران و چالش‌های پیش‌رو در کاهش این معضل و اجرا نشدن قانون هوای پاک پرداخت.
سید آرش حسینی ‌میلانی در این میزگرد عنوان کرده که ایران جزو ۱۰ کشور پرمصرف گاز و ۲۰ کشور پرمصرف برق است و از این‌رو در لیست کشورهای آلوده و تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای قرار دارد. حسین شهیدزاده هم می‌گوید استفاده از فیلتر دوده در خروجی اگزوز، حدود ۹۹ درصد آلودگی را کاهش می‌دهد و هوایی که از آن خارج می‌شود پاک‌تر از هوای کنونی تهران است. شینا انصاری نیز عنوان کرده است که ظرفیت اکولوژیک تهران توان و محدوده مشخصی دارد و قرار بود بارگذاری در پایتخت کنترل شود اما در طرح تفصیلی سال ۸۵ این موارد محقق نشد و بارگذاری‌ها بیش از توان بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of