ساخت چهار واحد آموزشی در اهواز آغاز شد

عملیات ساخت چهار مدرسه در اهواز با مشارکت خیران ، وزارت امور خارجه ، بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش اهواز نوین، مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک اهواز  گفت: یکی از این مدارس ۱۲ کلاسه است که با مشارکت وزارت امور خارجه و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ساخته می شود.
صادق نیسی گمراوی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه تقبل هزینه کرده است ادامه داد: این مدرسه در منطقه بوستان اهواز ساخته می شود، این‌منطقه به دلیل تراکم جمعیت با کمبود فضای آموزشی مواجه است.
نیسی گمراوی با اشاره به آغاز ساخت یک واحد آموزشی در منطقه محروم کوی علوی اهواز گفت: این مدرسه ۶ کلاسه دخترانه است که با مشارکت بنیاد برکت ساخته می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد: در کوی علوی اهواز با کمبود مدرسه در مقطع متوسطه اول دخترانه مواجه هستیم و دختران دانش آموز اغلب مسافت طولانی را برای حضور در کلاس درس در دیگر مناطق اهواز طی می کنند.
وی با بیان اینکه مدرسه دیگر در کوی کریشان اهواز ساخته خواهد شد افزود: به دلیل کمبود مدرسه دخترانه در کوی کریشان اهواز دانش آموزان دختر این منطقه ترک تحصیل می کنند لذا ساخت یک واحد آموزشی ۶ کلاسه دخترانه برای این منطقه طراحی شده است.
نیسی گمراوی ادامه داد: در روستای صفحه یک بخش اسماعیلیه اهواز نیز یک واحد آموزشی سه کلاسه با مشارکت یک فرد نیکوکار و اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته می شود.
وی با بیان اینکه این مدرسه ابتدایی است گفت: روستای اسماعیلیه با روستای مجاور  ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل کمبود مدرسه در این منطقه دانش آموزان باید مسافت طولانی را برای رفتن به مدرسه طی کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر ۲۱ مدرسه در ناحیه یک آموزشی اهواز ساخته شده و یا در دست ساخت است با این وجود همچنان با کمبود فضای آموزشی در این منطقه مواجه هستیم و از خیران تقاضا داریم همچنان برای ساخت مدرسه در این ناحیه آموزشی همکاری کنند.
شهرستان اهواز دارای چهار ناحیه آموزشی است که ناحیه یک آموزشی اهواز به دلیل وجود شهرک های جدید الاحداث و قرار داشتن مناطق کم برخوردار  با داشتن بیش از ۸۵ هزار دانش آموز زیر پوشش یکی از پرتراکم ترین نواحی آموزشی اهواز است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of