نماینده ولی فقیه در خوزستان:

مکتب حاج قاسم، تضمین‌کننده سلامت نظام و انقلاب است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مکتب حاج قاسم، تضمین‌کننده سلامت نظام، انقلاب، نسل جوان و اقشار گوناگون است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که امروز (۱۳ دی‌ماه) از سوی سپاه ناحیه بسیج امام علی(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: قرن‌ها باید بر بشریت بگذرد تا یک نفر مانند آیت‌الله مصباح یزدی تربیت شود. جوانان باید زندگی‌نامه این عالم خودساخته و متبحر در علوم اسلامی و روز را مطالعه کنند. رحلت جانسوز این عالم وارسته را تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند متعال توفیق ادامه مسیر این عالم و شهدای عزیز را کرامت کند.

به گزارش اهواز نوین، وی افزود: حاج قاسم سلیمانی الگویی برای مدیریت انقلابی و جهادی و تراز انقلاب اسلامی است؛ اگر این الگو تکثیر شود و در جامعه مدیریت، به معنای واقعی کلمه از سردار سلیمانی الگوبرداری شود؛ پنج فرآیند گام دوم انقلاب اسلامی و راهیابی به تمدن نوین اسلامی و در پی آن فراهم شدن بستر ظهور، رقم خواهد خورد. لازمه این کار این است که مدیری در تراز حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بروید دنبال فرد جوان، انقلابی، عالم، فاضل که مدیریت جهادی داشته باشد که این شاخصه‌ها یعنی حاج قاسم. همچنین ایشان فرمودند حاج قاسم سلیمانی با ۶۰ سال و اندی سن، جوان محسوب می‌شود یعنی کسی است که شاخصه‌های یک جوان را دارد. چه کسی حاضر است مانند حاج قاسم روزانه تا ۲۰ ساعت در عرصه‌های گوناگون بدود؟

وی گفت: هر کجا که نیاز بود و در همه عرصه‌ها از جمله در سیل، حاج قاسم در کنار مردم حضور داشت. ابومهدی المهندس نیز در پی سیل، بخش زیادی از ظرفیت‌های عراق را در اختیار استان خوزستان قرار داد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب محمدی(ص) است؛ عنوان کرد: تلاش حداکثری در حد جان دادن، عمل در دنیا و حساب پاداش در آخرت و تعامل با خلق و تلاش با جسم و تعالی با روح، برخی از ویژگی حاج قاسم سلیمانی هستند که به این دلیل، مقام معظم رهبری وی را صاحب مکتب معرفی کرده است. مقام معظم رهبری فرمود حاج قاسم فرد نبود، بلکه مکتب بود.

موسوی‌فرد ادامه داد: فردی که می‌خواهد در آینده کشتی انقلاب را به ساحل برساند، ناگزیر باید این شاخصه‌ها را داشته باشد. اگر فردی در همه این شاخصه‌ها سرآمد باشد؛ می‌شود حاج قاسم، مدیر تراز انقلاب اسلامی.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم، تضمین‌کننده سلامت نظام، انقلاب، نسل جوان و اقشار گوناگون است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جوانان امید آینده انقلاب هستند، عنوان کرد: جوانان باید این ویژگی‌ها را در حد تراز در خود ایجاد کنند تا در آینده از ظرفیت این جوانان استفاده شود.

وی گفت: متاسفانه خوش‌گذرانی در برخی بدنه مدیریتی ما در مقابل نقطه تلاش با جسم و تعالی با روح وجود دارد.

موسوی‌فرد افزود: افکار، احساس و رفتار باید بر مدار ولایت هماهنگ شود و این موضوع، رمز  موفقیت تشیع علوی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تا زمانی که بر  ِگرد محور ولایت می‌چرخیم و از آن اطاعت می‌کنیم، هرگز در چنین جبهه ای شکست وجود ندارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همانگونه که حضرت فاطمه(س) خودش را سرباز ولایت می‌دانست و به عنوان حامی ولایت جان خود را فدا کرد، حاج قاسم و آیت‌الله مصباح نیز این ویژگی را به خود اختصاص دادند. آیت‌الله مصباح با این میزان فضلی که داشت، زمانی که به دیدار مقام معظم رهبری می‌رفت نه تنها دست ایشان را می‌بوسید بلکه حتی به پای حضرت آقا می‌افتاد و می‌خواست پای ایشان را ببوسد ولی آقا اجازه نمی‌داد. این فرد، سرباز ولایت و صاحب مکتب است. امثال آیت‌الله مصباح‌ها، حاج قاسم سلیمانی را ساختند و به میدان فرستادند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی افزود: با وجود اینکه برخی موضوع تحریم‌هراسی را مطرح می‌کنند، وی می‌گوید که در بحران‌ها فرصت‌هایی ایجاد کردیم که در خود فرصت‌ها وجود نداشت. اگر حاج قاسم موفق شد و الگویی برای همه مستضعفان شد به این دلیل بوده است که سرباز بی چون و چرای ولایت بود. در طول این سال‌ها هر جا موفق بودیم در جایی بود که از فرمان امامین انقلاب تبعیت کردیم و هر جا که مشکل داشتیم جاهایی بود که حرف امامین را به زمین گذاشتیم.

موسوی‌فرد بیان کرد: خط قرمز شهید حاج قاسم سلیمانی ولایت بود و می‌گفت یقین به ولایت فقیه باید در راس همه محاسبات باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: انتقام سخت مورد نظر مقام معظم رهبری به چند موشک و پهپاد زدن در برخی جاها منحصر نمی‌شود بلکه انتقام سخت، بیرون کردن آمریکا از منطقه و محو کردن رژیم صهیونیستی است که در چند سال آینده ایران اسلامی به عنوان محور مقاوت، آمریکای زبون و رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار پاک خواهد کرد که روند این کار از لحظات و ساعتی قبل شروع شده است.

وی گفت: امروز از پایتخت مقاومت که مرکز آن اهواز است به مقام معظم رهبری می‌گوییم که آمادگی جان‌فشانی و به شهادت رسیدن را داریم.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of