گاهی لنگ یک جفت چکمه برای گروه‌های جهادی هستیم/اکثر مدیران پتروشیمی غیربومی هستند

مدیر حوزه علمیه بندرامام گفت: این همه صنایع بزرگ و منابع ثروت در منطقه وجود دارد اما گاهی برای تهیه یک جفت چکمه برای نیروهای جهادی مشکل داشتیم.

به گزارش اهواز نوین، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیر حوزه علمیه بندرامام عصر امروزاظهار کرد: شهر بندرامام با ۹۰ هزار نفر جمعیت، اکثر مناطق آن با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و در محرومیت و مظلومیت به‌سر می‌برند.

وی افزود: در جریان آبگرفتگی اخیر، واقعا حضور نیروهای جهادی مثال زدنی بود و مدام با من تماس می‌گرفتند که چگونه می‌توانند برای کمک‌رسانی حاضر شوند.

مدیر حوزه علمیه بندرامام گفت: نیروهای جهادی از شهرهای مختلف استان و حتی کشور به اینجا آمدند و در مساجد و حسینیه‌ها و حوزه علمیه اسکان پیدا کردند، یقینا حضور در کنار مردم و کار جهادی، برکات و ثمرات خودش را دارد.

وی ادامه داد: مردم استقبال خوبی از روحانیون جهادی داشتند، همه باید بدانند این مردم واقعا ولایی و عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند، در کوچه پس کوچه های مختلف بندرامام حسینیه‌ها و علم‌های اباعبدالله(ع) به وفور دیده می‌شود؛ نکته جالب این است که مردم بین روحانیت و سپاه با بقیه نهادها و مسوولین تفکیک قائل می‌شدند.

موسوی در خصوص مشکلات مناطق ماهشهر و بندر امام عنوان کرد: اینجا قطب صنعتی کشور است اما مانند جایی است که آب هست اما مردم تشنه‌اند؛ من مشکل را صرفا مدیریت ضعیف در خوزستان نمی‌بینم و باید نگاه کشوری نسبت به رسیدگی به این منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: در همین آبگرفتگی، گاهی لنگ یک جفت چکمه برای نیروهای جهادی بودیم که این با این حجم تولید ثروت توسط صنایع متناقض است. هیچ منطقه مرفهی در بندرامام نیست و امکانات به حدی کم است که افرادی به‌خاطر نبود بیمارستان، جان می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه بندرامام بیان کرد: مشکل اشتغال هم در این منطقه جدی است، اینجا صنایع پایین دستی را فعال نکرده‌اند در حالی که این کار باعث می‌شود ظرفیت اشتغال منطقه بالا برود، تاکید می‌کنم که این راه‌اندازی صنایع پایین دستی، می‌تواند توسط خود پتروشیمی‌ها انجام شود‌.

وی ادامه داد: یکی از معضلات خوزستان عدم اتحاد نمایندگان است،  شاید باور نکنید مدیرعامل‌های پتروشیمی‌ها اکثرا افرادی از استان‌های دیگر است که جای تامل دارد‌.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: برخی مناطق حاشیه‌ای باید به‌طور کامل جابجا شوند زیرا اصلا قابل سکونت نیستند، جایی مثل محله جرف‌الملح واقعا دیگر برای زندگی کردن شرایط سختی دارد. یکی از بزرگترین مشکلات ما عدم بازرسی و نظارت بر کارها هست که می‌ببنیم هر از چند گاهی تصمیماتی اتخاذ می‌شود اما پس از یکی دو سال بدلیل عدم نظارت، کارها رها می‌شوند.

وی اظهار کرد: اقدامات آقای رئیسی و حضور برخی مسئولین انقلابی مایه دلگرمی است و امیدوارم بندرامام شهرستان شود و نگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات آن، اعمال شود‌.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)