امام حسن عسکری (ع) چگونه مردم را برای غیبت امام زمان (عج) آماده کرد؟

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن عسکری (ع) از طریق شبکه وکالت مردم را برای غیبت امام زمان (عج) آماده کرد و مردم متوجه شدند حتی اگر امام را نبینند می‌توانند از امام خود سوال کنند و کمک بگیرند.

حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) جزو جوان‌ترین امامان بوده و شش سال امامت شیعیان را بر عهده داشت.

وی افزود: ایجاد شبکه وکالت و داشتن نمایندگان مهم، از جمله اقدامات انجام شده توسط امام حسن عسکری (ع) است. در دوران امامت ایشان دستگاه عباسی اختناقی ایجاد کرده بود که ارتباط با امام را سخت می‌کرد اما امام حسن عسکری (ع) از طریق وکلای خود با مردم ارتباط برقرار می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به القاب امام حسن عسکری (ع) گفـت: یکی از القاب مهم امام حسن عسکری (ع)، ابن الرضای دوم بود. همچنین به دلیل اینکه ایشان در یک منطقه که اردوگاه نظامی بوده زندگی می‌کرد، لقب عسکری را داشته است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم امام حسن عسکری (ع) آمادگی مردم برای آغاز امامت امام زمان (عج) بوده است. ایشان از طریق شبکه وکالت، مردم را برای غیبت امام زمان (عج) آماده کرد و مردم متوجه شدند حتی اگر امام را نبینند می‌توانند از امام خود سوال کنند و کمک بگیرند.

موسوی با اشاره به اخلاق نیکو و زیبای امام حسن عسکری (ع) گفت: ایشان حتی با دشمن برخورد تند نداشتند و باید ما از این رفتار امام الگو بگیریم. همچنین ایجاد شبکه ارتباطی و اعتماد به اصحاب و افراد، از دیگر درس‌هایی است که باید از ایشان یاد بگیریم و امروزه حتما مسئولان باید به افراد مومن اعتماد و شرایط کار برای جوانان را فراهم کنند. در صورت انجام چنین کاری قطعا تحولاتی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of