پایان شعله‌های آتش در اراضی تالاب میانگران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: در پی وقوع آتش‌سوزی در اراضی کشاورزی حاشیه تالاب میانگران، با اقدام فوری پرسنل یگان حفاظت این اداره شعله‌های آتش در همان دقایق اولیه خاموش شد.

احمد امیری امروز  اظهار کرد: در پی ادامه آتش‌سوزی در اطراف تالاب میانگران ایذه که به‌دلیل آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد، روز گذشته شاهد وقوع آتش‌سوزی در ۳ نقطه از این اراضی بودیم.

وی با بیان اینکه آتش به درون پوشش گیاهی تالاب نفوذ نکرده است افزود: در پی آتش‌سوزی در این ۳ نقطه، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ایذه با حضور فوری و اقدامات سریع خود موفق به مهار شعله‌های آتش و پیگشیری از خسارات به تالاب شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه ادامه داد: با توجه به اینکه گشت و کنترل روزانه در تالاب در حال انجام است، نیروهای یگان حفاظت این اداره با مشاهده اولین زبانه‌های آتش در اراضی کشاورزی خود را به محل رسانده و مانع از حرکت آن به‌سمت تالاب شدند.

وی با اشاره به خبرهای منتظره مبنی بر ادامه این آتش‌سوزی بیان کرد: نمای تالاب میانگران از بسیاری از نقاط شهر ایذه برای شهروندان قابل مشاهده است و بررسی صحت یا کذب بودن این اخبار با یک دید از مسافت دور نیز قابل بررسی است. در آتش‌سوزی چند دقیقه ای روز گذشته کمتر از یک هکتار کاه و کلش در آتش سوخته است و حجم آتش‌سوزی نیز بالا نبود.

انتهای پیام/۷۲۰۲۶/ر

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of