۲ هزار تن خرما از خرمشهر صادر شد

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر گفت : ۲هزار تن خرمای مازاد بر نیاز نخلداران خرمشهری خریداری و به خارج از کشور صادر شد.

شاکر احمدیان یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد که نسبت به تولید سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۷۳ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده و قیمت خرمای درجه سه توافقی بوده است.

احمدیان تولید خرمای سال گذشته شهرستان خرمشهر را ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: پارسال یکهزار و ۸۰۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد که یکهزار و ۵۰۰ تن آن به کشورهای اروپایی صادر شد.
احمدیان عمده‌ ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان داشت و گفت: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی از عمده ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ کارگاه فرآوری خرما در خرمشهر فعال است که کار هسته‌گیری، شست‌وشو و کلاهک‌گیری، ضدعفونی و بسته‌بندی را انجام و به بازار داخل و خارج عرضه می‌کنند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۶۰۰هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند.
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of