ساماندهی شبکه فاضلاب شهرستان کارون با جدیت ادامه دارد

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: یکی از اولویت‌های این شرکت ساماندهی فاضلاب منطقه کوت عبدالله به خصوص در اسلام اباد است که در این زمینه برنامه گسترده‌ای در دستور کار قرار دارد.

صادق حقیقی پور روز شنبه در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در خوزستان از منطقه اسلام آباد اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلکتور اصلی فاضلاب اسلام آباد خط ۶۰۰ میلی متری است که از خیابان چهارم عبور می کند و به وسیله کلکتور طرح جامع، فاضلاب را به تصفیه خانه شرق اهواز انتقال می دهد.

وی افزود: در حال حاضر تنها ۲۰۰ متر به پایان این عملیات باقی مانده که برای اتصال فاضلاب شبکه های فرعی به لوله اصلی باهمکاری بخش خصوصی پیمانکار مورد نظر انتخاب شده و با قراردادی معادل ۴۰۰ میلیارد ریال این پروژه در منطقه اسلام آباد اجرا می شود.

حقیقی پورگفت: خط کلکتور خیابان چهار اسلام آباد که از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده به دلیل اتصال فاضلاب منازل پر شده و برای تخلیه آن ایستگاه پمپاژی در انتهای این خیابان نصب و تا اندازه ای فاضلاب منطقه کنترل شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: عملیات جمع آوری فاضلاب شبکه های فرعی اسلام آباد نیز از روزهای آینده آغاز می شود و امید است به زودی مشکل فاضلاب در این منطقه برطرف شود.

وی افزود: همچنین رفع مشکلات فاضلاب در شهرک بسیج، خیابان امام رضا، کوی شهید نورانی درویشیه و گاومیش آباد نیز در روزهای آینده در دست اقدام است.

حقیقی پور بیان کرد: برای اجرای طرح فاضلاب اهواز مجموعه خاتم الانبیا انتخاب شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند و منطقه کوت عبدالله نخستین نقطه برای آغاز این عملیات بزرگ خواهد بود.

وی گفت: یکی از اولویت های طرح جدید جامع اهواز تکمیل فاضلاب منطقه کوت عبدالله بوده که شامل کلکتورها و هفت ایستگاه پمپاز بزرگ است که بی شک اجرای این پروژه ها برای همیشه مشکل فاضلاب این منطقه را برطرف می کند.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: اجرای کامل طرح ساماندهی فاضلاب این منطقه در سه سال پیش بینی شده اما طرح های کوتاه مدت نیز در برخی مناطق اولویت دار، در حال انجام است.

وی ادامه داد: اجرای طرح های بزرگ فاضلاب نیازمند همکاری و همراهی دستگاه هایی نظیر شرکت گاز، مخابرات وشهرداری است و اگر بتوانند شرایط را برای اجرای پروژه های ما فراهم کرده و خللی در کار ایجاد نشود، نهایت همکاری را کرده اند.

حقیقی پور گفت: همچنین در مناطق حاشیه ای و محروم نظیر ملاشیه، کوی مندلی، کوی سیاحی و عین ۲ و برخی نقاط کوت عبدالله از تسهیلات نفت استفاده کرده ایم اما بیشتر تمرکز ما برای استفاده از تسهیلات نفت روی مناطق غرب اهواز است.

وی تصریح کرد: مناطق کم برخوردار جزو طرح جامع فاضلاب نبوده و نمی توانستیم از ردیف اعتبارات ملی برای رفع مشکلات آن ها هزینه کنیم و جای قدردانی است که شرکت نفت در این زمینه با ما نهایت همکاری را داشت و تسهیلات خوبی در اختیار ما قرار داد.

همچنین برای رفع مشکلات فاضلاب شهرستان های اهواز و کارون از ۳۰ شهریور ماه سال جاری مانور بزرگ لایروبی و رفع انسداد فاضلاب با کمک چند استان معین به مدت ۲ هفته آغاز شده است.

این مانور برای لایروبی ۸۰ نقطه بحرانی فاضلاب اهواز و کارون، توسط ۳۰ دستگاه جنتکس و واترجت با همکاری استان‌های معین ازجمله چهارمحال و بختیاری، قزوین، فارس و لرستان انجام می‌شود. ۲۰ ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب شهر و حدود ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در این مانور لایروبی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز گفت: باتوجه به مشکلات آب و فاضلاب در منطقه اسلام آباد، آبفا خدمات خود را از هفته های اخیر در برخی نقاط آغاز کرده اما برخی از مشترکان به لوله اصلی متصل نبوده و همین امر مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد افزود: شهرداری نیز تعهداتی را برای آسفالت برخی از خیابان های این منطقه دارد اما در ابتدا باید منهول ها نصب و پس از آن عملیات آسفالت انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: آبفا استان در تلاش است تا ابتدا مشکلات آب و فاضلاب خیابان ۱۴ خیابان اسلام آباد را به سرانجام رسانده و سپس به مشکلات سایر نقاط این منطقه رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: اکنون عزم جدی برای رفع معضل فاضلاب در منطقه کوت عبدالله وجود دارد و ما نیز تا رفع کامل مشکلات این منطقه پیگیر روند اجرایی کارها از سوی آبفا و شهرداری هستیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of