دستگیری ۴۲۶ متخلف شکار و صید در نیمه اول سال ۹۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از دستگیری ۴۲۶ نفر متخلف و کشف ۴۹ قبضه اسلحه شکاری در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در تشریح عملکرد یگان حفاظت محیط زیست استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۲۶ تخلف زیست محیطی در سطح استان توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شده که از این تعداد، ۴۲۶ متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست در این مدت موفق به کشف بیش از ۳۶ اسلحه مجاز و ۱۳ اسلحه غیر مجاز که در هنگام شکار مورد استفاده قرار گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: تعداد ۹۷۵ قطعه ادوات شکار شامل موتور قایق، تور صیادی، الکترو شوکر و سایر ادوات کشف و ضبط شده است.

وی افزود: نیروهای یگان محیط زیست اداره کل در ۶ ماه اول ۱۱۲ قطعه پرنده و هشت مورد پستاندار را از متخلفان به صورت زنده کشف و رهاسازی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص عملکرد این بخش در حوزه کنترل آلودگی هوا نیز گفت: در این مدت ۴۷ مورد آلودگی توسط این نیروها گزارش و با عاملان آن برابر قانونی شده است.

وی افزود: همچنین ۴۳۲ قطعه پرنده و چهار هزار ۵٣٣ قطعه ماهی توسط یگان حفاظت محیط زیست از متخلفین کشف و ضبط شده است.

اشرفی در خصوص آمار آتش‌سوزی در مناطق بیان کرد: در این مدت ۳۳۶ هکتار از مناطق دچار آتش‌سوزی شدند که به کمک محیط‌بانان، سایر ارگان‌ها و نیروهای مردمی این آتش‌سوزی‌ها مهار گردیده است.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of