فعالیت مدارس خوزستان براساس نظر ستاد ملی کرونا است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص احتمال تعطیلی مدارس گفت:وضعیت شهرهای قرمز به صورت مکتوب به ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام ، و براساس نظر این ستاد درباره فعالیت مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

علی‌حسین‌ حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونابا اشاره به ظرفیت تخت های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان اظهار داشت:با توجه به گزارش‌ متخصصان سراسر کشور فصل پاییز ممکن است موج دیگری از پیک کرونا را با خود به همراه داشته باشد لذاضرورت دارد از هم اکنون آمادگی لازم را کسب کنیم از این روز مصوب می‎شود که شرکت نفت به عنوان پشتیبان اصلی برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در این زمینه وارد عمل شود و دیگر سازمان‌ها نیز به بالا بردن ظرفیت تخت های آی سی یو بیمارستان‌ها کمک کنند.

وی ادامه داد:با توجه به وضعیت اعتباری دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و میزان امکانات موجود نیاز است که با شرکت‌های اقتصادی خوزستان همچون پتروشیمی‌ها،فولاد و … نشستی داشته باشیم و با توجه به مسوولیت اجتماعی این شرکت‌ها برای رفع مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تمهیداتی اندیشیده شود.

وی افزود:برای عبور از مشکلات کنونی نیاز به همکاری داریم و جز از طریق همکاری، موفقیت امکان پذیر نیست همانطور که مشاهده شد در برگزاری کنکور سراسری با استفاده از ظرفیت‌های استان توانستیم به خوبی از آن عبور کردیم.

حسین‌زاده با اشاره به رعایت نشدن درست پروتکل‌های بهداشتی در بازارچه‌های محلی خوزستان بیان کرد:متاسفانه در بازارچه‌های محلی آنگونه که باید و شاید پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و ضرورت دارد تمهیداتی برای آن اندیشیده شود،لازم است توزیع ماسک در این محل ها بیشتر صورت گیرد، و شهرداری‌ها ضدعفونی در این نقاط را به صورت مستمر انجام دهد.

وی ادامه داد:همچنین بنا بر سخنان وزیر بهداشت بنا است پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک در مناطقی که تولیدی ماسک دارند توزیع شود تا ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد:هر چه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا بوده به همان میزان آمار مبتلایان به کرونا کاهشی بوده است و هر جا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته میزان بیماران افزایش داشته است راهی جز رعایت بهداشت برای مقابله با کرونا وجود ندارد لذا برای مقابله با این بیماری باید به همدیگر کمک کنیم.

وی همچنین درباره برپایی آیین اربعین حسینی بیان کرد:ضرورت دارد که نشست‌های ویژه چگونگی برگزاری این آیین و برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت گیرد،مسایل اعتقادی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در بحث محرم و اربعین رفتار و پیام رهبر معظم انقلاب ملاک عمل ما است.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of