افرادی که سابقه ابتلا به آنفولانزا دارند واکسینه شوند

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که دارای سابقه ابتلا به آنفولانزا هستند واکسینه شوند چراکه ابتلا همزمان به کرونا و آنفولانزا در این افراد خطرناک است‌.

سیدمهدی علوی سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اکثر شهرها و استان‌های کشور کرونا خیزه جدی داشته و به گفته وزارت بهداشت وضعیت کرونا در تمام کشور قرمز شده است که استان خوزستان مستثنی از این مسئله نیست.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته مدارس کشور بازگشایی شدند گرچه معتقدیم که با کرونا باید به زندگی عادی خود ادامه دهیم و مراقب باشیم به آن مبتلا نشویم اما زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مدارس مهیا نبود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: با فرارسیدن پاییز فصل آنفلوانزا، آلرژی و عفونت‌های تنفسی در پیش است که باید بسیار مراقب بود چرا که هم‌زمانی این بیماری‌ها با کرونا خطرآفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست‌ها بهترین نسخه برای مقابله با بیماری کرونا است.

سیدمهدی علوی تصریح کرد: طبق شواهد بررسی‌های میدانی میزان استفاده از ماسک کاهش یافته که از دایره دو دلیل خستگی از وضعیت و یا بی‌خیالی نسبت به شرایط خارج نیست.

وی بیان کرد: کسانی که سابقه ابتلا به بیماری آنفولانزا را دارند امسال حتما واکسینه شوند چراکه این‌ها افرادی هستند که اگر همزمان به دو عفونت مبتلا شوند خطر زیادی آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of