امام جمعه اهواز:

عزاداران حسینی به سمت عراق حرکت نکنند

امام جمعه اهواز گفت: مردم و عزاداران امام حسین (ع) برای اربعین به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند زیرا کشور عراق هیچ زایر خارجی را برای اربعین امسال راه نخواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و با استناد به بیانات مراجع شیعه تکلیف است که تابع دستورات ستاد مدیریت بیماری کرونا باشیم و از حضور در تجمع‌ها خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم که به سمت مرزهای خروجی استان به سمت کشور عراق حرکت نکنند افزود:در این شرایط کرونا، تکلیف این است که به فکر سلامت مردم و مبارزه با این بیماری باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: می‌توان در شب اربعین امسال بر مزار شهدای گمنام دفاع مقدس حضور یافت و زیارت اربعین را خواند.

وی گفت: متاسفانه ۲۸ استان کشور و از جمله خوزستان درگیر کرونا هستند و باید برگزاری تجمع‌ها و آیین‌ها در نهایت دقت و حساسیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور هم بیان کرد: وضعیت فعلی اقتصاد زندگی را بر مردم بسیار دشوار کرده و باید مجلس شورای اسلامی و سازمان تعزیرات حکومتی با جدیت بیشتری به بحث گرانی کالاها در بازار ورود کنند.

حجتالاسلام موسوی فرد ادامه داد: قیمت‌ها بسیار افزایش یافته به حدی که در مواردی قیمت کالاها را در فضای مجازی تعیین می‌کنند.

وی گفت: از مسوولان در این بخش تقاضا دارم که نظارت بر بازار را بیشتر کنند و مردم را به حال خود رها نکنند؛ دلالان با فعالیت خود در بازار اختلال ایجاد کرده، و مسوولان در این شرایط باید وضعیت زندگی مردم را درک کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز بیان کرد: در هفته دفاع مقدس لازم است که به ایثار و فداکاری مردم و رزمندگان در این دوران بیشتر پرداخته شود و توطئه‌های دشمنان و ایستادگی رزمندگان در جنگ تحمیلی و ایمان رزمندگان و دستاوردهای دفاع مقدس به جوانان و نسل جوان معرفی شود.

به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال آیین پیاده‌روی اربعین حسینی که هر ساله با حضور میلیونی زائران از سراسر دنیا در عراق برگزار می‌شد بدون حضور زایران خارجی انجام می‌شود.

0/5 (0 Reviews)