اجرای طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی در اهواز

معاون عمرانی شهردار اهواز گفت: پیمانکارهای مختلفی برای این پروژه انتخاب شده‌اند و به این صورت نیست که طرح محدود به یک یا دو پیمانکار باشد چرا که سرعت‌دهی به پروژه اهمیت دارد.

وحید معین‌زاده، معاون عمرانی شهردار اهواز، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در رابطه با طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی اهواز اظهار کرد: این طرح شامل ۲۳ پروژه در سطح شهر اهواز است.

وی افزود: با اجرای این پروژه‌ها مشکل آبگرفتگی اهواز قطعا حل نخواهد شد اما بعضی از نقاط بحرانی که سال گذشته پس از بارندگی‌ها مشکلات زیادی را با آن‌ها داشتیم را تا حدود بسیار زیادی رفع خواهد کرد.

معاون عمرانی شهردار اهواز عنوان کرد: این طرح مشترک است و در ۲۳ پروژه برای شهرداری و حدود ۲۰ پروژه برای آبفا و بعضی مشترک بین آبفا و شهرداری تعیین شده است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز جهت اجرا این طرح در وهله اول بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بود که طی اجرا، قاعدتا هزینه بالاتر نیز خواهد رفت.

معین‌زاده بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که در این موضوع داشتیم این بود که در بحث طرح دفع آب‌های سطحی در شورا اعتبار لازم در ردیف بودجه در نظر گرفته نشده بود ولی ما تقریبا با چیزی ۴ برابر بودجه پیش‌بینی شده در اعتبارات بودجه‌ایمان این کار را انجام دادیم.

وی افزود: متاسفانه مشکلات دیگری داشتیم از جمله اینکه با توجه به نرخ قیمت لوله در بازار باید آن را نقدا خریداری می‌کردیم که این‌کار اتفاق افتاد و هفته گذشته تقریبا ۵ میلیارد تومان نقدا هزینه کردیم تا شهرداری بتواند این پروژه‌ها را اجرا کند.

معاون عمرانی شهردار ضمن اشاره به اهتمام و تاکید شهردار بر اجرایی شدن این پروژه‌ها عنوان کرد: به عنوان مثال پروژه ۶۸ متری الهادی را داریم که کانال دفع آب‌های سطحی آن نیازمند رقمی معادل ۳ میلیارد تومان جهت ساخت دال بتونی است تا بتوانیم آن کانال ۶۸ متری را لایروبی کنیم.

وی افزود: سال‌ها است که این کانال لایروبی نشده و این گرفتگی سبب افزایش شدت آبگرفتگی منطقه ۶ می‌شود اما امسال شهردار تاکید داشتند که این مشکل رفع شود و امروز شاهد عملیاتی شدن این ماجرا هستیم و دال‌ها در حال ساخت هستند.

معین‌زاده گفت: لوله‌گذاری بلوار پاسداران که در حال انجام است و خط دفع آب‌های سطحی که در امروز در بلوار اکباتان کلنگ‌زنی شد بخشی از طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی اهواز است.

وی افزود: در رابطه با مدت زمان اجرای پروژ‌ه‌ها براساس زمانی که در اختیار داریم و با توجه به بارندگی‌هایی که در پیش است تمام تلاشمان بر این اساس است که تا دو ماه آینده کارها جمع شود و هیچ کاری به بعد از این زمان موکول نشود.

معاون عمرانی شهردار عنوان کرد: پیمانکارهای مختلفی برای این پروژه انتخاب شده‌اند و به این صورت نیست که طرح محدود به یک یا دو پیمانکار باشد چرا که سرعت‌دهی به پروژه اهمیت دارد.

وی افزود: طرح‌ها براساس کارشناسی شهرداری اهواز در حوزه خدمات شهری و معاونت فنی و اجرایی آبفا بررسی شده و یک طرح مشترک براساس نظرات شهرداری و آبفا است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of