حمایت از موسسات قرآنی خسارت دیده ناشی از کرونا در خوزستان

مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۲۶ موسسه قرآن و عترت در خوزستان تاکنون موفق به دریافت مبلغ حمایتی کرونا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌اند.

حسین لازم‌سعیدی با اعلام این خبر افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسسات قرآن و عترتی که بر اثر کرونا خسارت دیده‌اند مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت کرده است.

وی با اشاره به بودجه اخیر معاونت قرآن و عترت برای مؤسساتی که بر اثر کرونا خسارت دیده‌اند، ادامه داد: ۷۳ موسسه قرآن و عترت در استان خوزستان وجود دارد که ۴۲ موسسه آن پروانه فعالیت دارند و از این تعداد ۲۶ پروانه فعالیت به روز بوده که توانستند از مبلغ حمایتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسسات خسارت دیده بر اثر کرونا بهره‌مند شوند و مابقی موسسات به دلیل مشکلات شبای حقوقی تاکنون نتوانسته‌اند این مبلغ را دریافت کنند.

‌سعیدی اضافه کرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی ما در استان موافقت‌نامه اصولی اولیه را دریافت کرده و با این تصور که مجوز گرفته‌اند، پیگیر مراحل بعدی تأسیس مؤسسه نشده‌اند، در حالی که این موافقت‌نامه اولیه است و فقط تا شش ماه اعتبار دارد. چنین مؤسسه‌ای در آمار مؤسسات ما حساب می‌شود، اما نمی‌تواند از مزایای مالی مؤسسات قرآنی استفاده کند.

وی اظهار کرد: مدیران مؤسسات قرآنی برای تمدید مجوز مؤسسه خود اقدام نمی‌کنند یا پیگیر دریافت پروانه فعالیت نیستند، در حالی که پیگیری این مراحل خیلی آسان است و در زمان کمی می‌توانند پروانه دریافت کنند و به محض اقدام با مجوزی که دریافت کرده‌اند، می‌توانند حساب حقوقی باز کنند و شبا بگیرند.

براساس اعلام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وی یادآور شد: موسسات قرآن و عترت در ایام بیماری کرونا فعالیت‌های چشمگیری از طریق فضای مجازی انجام داده‌اند که این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of