۶۰ میلیارد ریال برای آبرسانی در بخش الوار اندیمشک هزینه شد

رئیس آبفا منطقه اندیمشک با بیان اینکه کار احداث مخزن آب امیرسیف با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در بخش الوار گرمسیری به پایان رسید گفت:با بهره‌برداری از این مخزن ذخیره آب ساکنان ۱۹ روستای منطقه از مزایای آن بهره‌مند شدند.

علیرضا بنیادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای احداث این مخزن ۳۰ میلیارد ریال و اجرای خطوط انتقال آن نیز ۳۰ میلیارد دیگر هزینه شده است.
وی بیان کرد:خطوط انتقال نیز به طور کامل اجرا شده و روستاهای سرخکان، جااردو، کوشکی، امیرسیف، بن هنی، تاک آب، چلت، ونایی، نور آباد، سراشکفت، خوش آب، دجمریج، جهانگیرخانی، شیرین آب، کلگدره ۱، کلگدره ۲، میدان خداوردی، سرچاه خوش آب، سرچاه دروزناب از مزایای آن برخوردار شدند.
وی اظهار داشت:برخی کارهای جانبی و تکمیلی دیگر نیز برای این طرح اجرا خواهد شد تا این تعداد روستا و شهر بیدروبه از مزایای بیشتری در رابطه با تامین آب آشامیدنی بهره مند شوند.
بنیادی افزود:برای اجرای این طرح شبکه برق به طول ۵۰۰ متر وخط انتقال آب به طول ۴۰۰ متر از محل زیرسطحی به مخزن ۱۷۰۰ مترمکعب اجرا گردید.
وی اظهار داشت:با این اقدامات از ۲ دستگاه الکتروپمپ ۴۵ کیلووات با توان ۵۰ لیتر بر ثانیه بهره برداری شد.
به گفته وی در راستای بهبود وضعیت آب شرب در شهرهای حسینیه، بیدروبه و چم گلک طرح‌های مربوطه به سرعت در حال اجرا است که مابقی طرح ها به زودی افتتاح می‌شوند.
وی افزود:مخزن آب پایتخت گلزار نیز از دیگر طرح های آبرسانی شاخص بخش الوار گرمسیری است که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث و با تکمیل خطوط انتقال آن ، ۱۹ روستا از مزایای آن برخوردار می شوند.
بنیادی گفت: تعداد ۲۵۰ کنتور آب خراب در شهر حسینیه تعویض شده ضمن اینکه آبدهی ۱۷ لیتر برثانیه با حفاری چاه دوکوهه به ۴۲ لیتر بر ثانیه رسید.
وی گفت: تعویض الکتروپمپ ایستگاه بالا رود خط ۳۰۰جهت تقویت فشار اجرا و یک هزارمتر شبکه گذاری در کوی سلامت بیدروبه نیز اجرا شد ضمن اینکه حدود ۱۸۰شکستگی در سطح این شهر تعمیر شده است.
رئیس آبفا منطقه اندیمشک با تشریح اقدام‌های صورت گرفته در شهر حسینیه گفت: تعمیر تعداد ۸۰شکستگی، تعویض الکتروپمپ چاه آب دوم روستایی برای افزایش دبی با همکاری آب روستایی و احداث مخزن ۲ هزارمترمکعبی شهر حسینیه از دیگر اقدام‌ها در این راستا بوده است همچنین پروژه خطوط ورودی و خروجی مخزن ۲هزار مترمکعبی حسینیه در دست اجرا است.
وی بیان کرد:طرح مطالعاتی توسط شرکت مشاور برای اصلاح ۲۶کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده شهر بیدروبه و طرح مطالعاتی اصلاح شبکه در شهر حسینیه توسط شرکت پور آب نیز در دستور کار است همچنین الکتروپمپ کلر زنی ایستگاه پمپاژ بالارود تعویض شد.طی یک هفته اخیر یک دستگاه الکتروموتورپمپ جدید ایستگاه بالارود برای تامین آب شهر بیدروبه تعویض و در مدار بهره برداری قرار گرفت.
بنیادی همچنین از اصلاح و ساماندهی شبکه آب شرب چم گلک خبر داد و افزود:این طرح مراحل پایانی را پشت سر می گذارد و به زودی بهره برداری می شود.
وی گفت:طرح آبرسانی دیلم دشت باریکاب نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال آغاز شده که از طریق ۲ چشمه و با ساخت چهار منبع با ظرفیت ۵۰ متر مکعب آب این منطقه تامین خواهد شد همچنین آبرسانی به روستای تله زرکه با حفر چاه ۲۵۰ متری با ۲ منبع ۱۰۰ و۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار۱۶ میلیارد ریال تکمیل شد.
بنیادی گفت: با تحقق کامل این طرح ها در آینده نزدیک ، شاهد توسعه بسیار خوبی در زمینه زیرساخت های آبرسانی در شهرستان اندیمشک خواهیم بود.
شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و الوار گرمسیری است.
بخش الوار گرمسیری دارای ۱۷۸ روستای پراکنده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of