مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان:

تبدیل مهارت به باور ملی باعث افزایش امید میان جوانان می‌شود

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با تاکید بر این که باید در حوزه مهارت آموزی فرهنگ سازی کنیم، گفت: اگر مهارت به عنوان یک باور ملی در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد، ما شاهد شکوفایی، افزایش امید میان جوانان و اثربخشی سیستم آموزش خواهیم بود.

به گزارش اهوازنوین :عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال سالگرد چهلمین سال تاسیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم و هفته پیش رو نیز هفته مهارت است. برای هفته ملی مهارت برنامه‌های بسیار خوبی به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی در نظر گرفته شده است؛ تاکید بر مقوله مهارت آموزی به عنوان یک گفتمان ملی، تلاش در حوزه فرهنگ سازی مهارت است که باید انجام شود و خوشبختانه این گفتمان در جامعه به وجود آمده است و ما به دنبال این هستیم که گفتمان را تبدیل به یک باور کنیم.
وی افزود: اگر مهارت به عنوان یک باور ملی در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد، ما شاهد شکوفایی جوانان، افزایش امید و اثربخشی سیستم آموزش خواهیم بود.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طرحی مشترک با عنوان “ایران مهارت” با وزارت آموزش و پرورش است و بر اساس این طرح، دوره‌های کوتاه مدت (پودمان) با هدف آشناسازی دانش آموزان با مهارت های مختلف و استعدادیابی با کمک بخش خصوصی برگزار می‌شود.
سواعدی در پایان با بیان این که باید در حوزه مهارت آموزی فرهنگ سازی کنیم، گفت: در طرح ایران مهارت، دانش آموزان از ابتدا با مهارت‌های مختلف آشنا می‌شوند که بسیاری از این دانش آموزان علاقه‌مند می‌شوند و آموزش‌ها را ادامه می‌دهند.
انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of