۱۰ هزار نفر در غیزانیه وضعیت آب‌رسانی مناسبی ندارند

رئیس شورای روستای «نزهه» و عضو شورای بخش غیزانیه گفت: ۱۰ هزار نفر در بخش غیزانیه که آب مورد نیازشان از چاه‌های آب کمتوله در رامهرمز تأمین می شود، وضعیت مناسبی ندارند.

جعفر مجدمی اظهار کرد: از ابتدای کار هم اعلام کرده بودیم که رسیدن به آب پایدار در غیزانیه در گروی افتتاح فاز دوم آب‌رسانی است و با افتتاح آن شاهد تحقق آب‌رسانی خوبی برای غیزانیه خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر مردم نزهه برای تأمین آب‌رسانی خود دیگر به ایستگاه نزهه نمی‌روند تا درخواست تانکر داشته باشند چرا که در ۸ روز اخیر آب‌رسانی در این منطقه بهتر شده است.

رئیس شورای روستای «نزهه» و عضو شورای بخش غیزانیه با اشاره به اینکه روستاهای قبل از نزهه نیز آب‌رسانی نسبتاً خوبی را در مقایسه با قبل دارند، تصریح کرد: هرچند آب قطع و وصلی دارد ولی مردم این منطقه دیگر مراجعه آن‌چنانی برای درخواست آب نداشته چرا که در ساعاتی از شبانه‌روز آب پایدار دارند.

مجدمی عنوان کرد: در این بین ۳۰ روستایی که از چاه‌های آب کمتوله در رامهرمز تأمین آب می‌شوند، وضعیت مناسبی ندارند.

وی در پایان گفت: جمعیت این روستاها به طور تقریبی ۱۰ هزار نفر است و هنوز با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار خوزستان روز ۲۴ خرداد ماه در مراسم افتتاح فاز نخست آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اظهار کرد: در حال حاضر تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه امکان پذیر شد. ۱۲ روستا به‌صورت شبانه‌روزی، ۱۸ روستا حداقل ۱۰ ساعت در روز و ۷ روستا در دهستان مشرحات در بعد از ظهر از آب برخوردار می‌شوند.

وی اعتبار هزینه شده برای آب‌رسانی به این ۳۷ روستا در دهستان‌های غیزانیه و مشرحات را بیش از ۶۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: مجتمع تأسیسات آب‌رسانی کمتوله رامهرمز ۴۸ ساعت آب را برای شرق بخش غیزانیه و ۳۰ ساعت را برای روستاهای شابهار رامشیر تأمین می‌کرد که در فاز دوم اجرای طرح آب‌رسانی، آب روستایی شابهار از مجتمع آب‌رسانی رامشیر تأمین شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با انجام این کار، تأسیسات آب‌رسانی کمتوله رامهرمز کار تأمین آب شرق بخش غیزانیه را که شامل ۳۳ روستا است، بر عهده خواهد داشت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of