رشد ۳.۵ درصدی پیک برق خوزستان در اردیبهشت‌ماه

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۳.۵ درصدی پیک مصرف برق در اردیبهشت‌ماه نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل خبر داد.

فرامرز شادفر ، اظهار کرد: انرژی مصرفی در دو ماهه اول امسال، برابر با ۴ هزار و ۸۷۵ گیگاوات ساعت بوده که این عدد نشان‌دهنده حدود ۲.۳۳ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. پیک اردیبهشت‌ماه نیز ۶ هزار و ۴۸۴ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کل تولید برق استان خوزستان در دو ماهه اول سال ۶ هزار و ۲۰۵ گیگاوات ساعت بوده که سهم نیروگاه‌های برق آبی در این مدت برابر ۲ هزار و ۸۷۴ گیگاوات ساعت (معادل ۴۶ درصد) و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر ۳ هزار و ۳۳۱ گیگاوات ساعت (معادل ۵۴ درصد) کل انرژی تولیدی است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۳ هزار و ۳۳۱ گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های گازی و حرارتی، ۴۴ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۶ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

شادفر ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۵۴ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکین در تمام فصول سال فراهم کرده است، گفت: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) به دیگر ساعات شبانه‌روز توسط مصرف‌کنندگان، امری لازم و ضروری است و انتظار داریم شهروندان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of