۱۰ پرستار مشهدی به خوزستان اعزام شدند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعزام ۱۰ نفر از پرستاران مشهدی ماهر و دارای سابقه کار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه درمان کرونا به استان خوزستان خبر داد.

دکتر حمیدرضا صالح مقدم روز چهارشنبه گفت: پرستاران مشهدی با حاضر شدن در اهواز و دیگر شهرستان‌های استان خوزستان که درگیر کرونا هستند همچون سال‌های جنگ تحمیلی که به مجروحان جنگی خدمت می‌کردند در حال خدمت‌رسانی به هموطنان کرونایی در این خطه پرافتخار هستند.
وی افزود: سه نفر از پرستاران مشهدی حاضر در اهواز حین درمان بیماران کرونایی مبتلا به کووید ۱۹ شدند که طبق آخرین اخبار دریافتی اینک در شرایط جسمانی مساعدی قرار دارند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در دوران شیوع کرونا ۵۰ درصد از کادر پرستاری مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی بطور مستقیم و غیرمستقیم با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بودند.
وی کادر پرستاری شاغل در مناطق زیرپوشش این دانشگاه را شامل ۶ هزار و ۵۰۰ نفر متشکل از پرستار، کارشناس هوشبری و کمک بهیار عنوان کرد و گفت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از این تعداد دانش‌آموخته رشته پرستاری هستند.
صالح مقدم افزود: چهار هزار و ۳۰۰ نفر از پرستاران این دانشگاه در بیمارستان‌های کلانشهر مشهد فعالیت دارند و بقیه در ۱۲ شهرستان دیگر زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا بیش از ۲۰۰ پرستار و کمک پرستار جدید به منظور رفع کمبود نیروی پرستاری برای مقابله با کرونا در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) مشهد به کارگرفته شدند.
بانوان بیش از ۶۵ درصد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های مشهد را تشکیل می‌دهند.
طبق اعلام قبلی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون دستکم ۱۵۰ پرستار در مشهد به این بیماری مبتلا شده‌اند.
‌افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۴۲۵ نفر را در کشور گرفته است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of