آب به روستاهای غیزانیه رسید

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان از اتمام گام نخست پروژه انتقال خط آبرسانی به روستاهای غیزانیه در عصر دیروز و یک هفته زودتر از موعد تعیین شده خبر داد.

صادق حقیقی پور با اشاره به سرریزشدن آب از مخزن صفیره پس از اجرای این پروژه اظهار کرد: با اتمام گام نخست این پروژه، شرکت آب و فاضلاب توانایی انتقال حداقل ۹ هزار و حداکثر ۱۷ هزار مترمکعب آب در شبانه روز از تاسیسات شیبان به ایستگاه پمپاژ صفیره را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حجم انتقال آب به غیزانیه، ۲٫۵ برابر شده است، افزود: تا پیش از اتمام فاز نخست، به دلیل فرسوده بودن خط انتقال از ۹ هزار مترمکعب آب تولیدی در تصفیه‌خانه، کمتر از سه هزار مترمکعب آب به ایستگاه پمپاژ صفیره می‌رسید.

حقیقی پور ادامه داد: این امر باعث می‌شد که تنها یک عدد از پمپ‌های موجود در آن ایستگاه به مدت ۱۰ ساعت در شبانه روز آب را به سمت غیزانیه پمپاژ کند و پس از آن سطح آب در مخزن صفیره به حداقل می‌رسید از این رو ناگزیر به توقف پمپاژ آب می‌شدیم.

وی افزود: با توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه شیبان و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال جدید و همچنین توسعه و بازسازی ایستگاه پمپاژ صفیره در گام جدید، دیگر کمبود آب نخواهیم داشت و پمپ صفیره می‌تواند به طور ۲۴ ساعته در مدار باشد.

حقیقی پور با اشاره به اینکه امکان افزایش تعداد پمپ‌های ایستگاه صفیره وجود دارد، گفت: با اجرای گام دوم که عبارت است از ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب بین صفیره تا نزهه، می‌توانیم تا ۱۷هزار مترمکعب در شبانه روز به غیزانیه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: جمعیت بخش غیزانیه ۲۷ هزار نفر است که ۱۹ هزار نفر در دهستان غیزانیه و حدود هشت هزار نفر در دهستان مشرحات ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: نیاز روستاهای غیزانیه طبق استاندارد کمتر از سه هزار مترمکعب آب در شبانه روز و نیاز دهستان مشرحات هم حدود یک‌هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

وی توضیح داد: پروژه آبرسانی به هشت روستای فاقد آب دهستان مشرحات با حدود پنج هزار نفر جمعیت با اجرای ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع و اعتبار مالی ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به اتمام رسید. مجموع اعتبار این دو پروژه ۷۵۰ میلیارد ریال است.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

انتهای پیام/ر

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of