بهره برداری از آزمایشگاه تشخیص کرونا در آبادان

چهارمین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا ویروس در استان خوزستان امروز در آبادان بهره برداری رسید.

آزمایشگاه تشخیص مولکولی و تشخیص کرونا ویروس امشب در آبادان با حضور استاندار خوزستان و مسؤولان محلی به بهره برداری رسید.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین بهره برداری از این آزمایشگاه مولکولی، اظهار کرد: این آزمایشگاه چهارمین آزمایشگاه استان است که به بهره برداری می رسد؛ دو آزمایشگاه در اهواز و دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی در آبادان و دزفول با تجهیزات و امکانات لازم فراهم شده است.

وی گفت : در این آزمایشگاه استانداردهای لازم هم در بحث‌های رعایت ایمنی و هم پرسنل شاغل و سایر موارد مختلف تامین و فراهم شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه از دو روز آینده تست های شهرهای حوزه دانشکده علوم پرشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان دراین آزمایشگاه انجام می شود، گفت: دیگر نیازی به ارسال آزمایشهای تشخیص ویروس کرونا به اهواز نیست.

وی گفت: البته مامصوب کردیم که چند روز اول تمامی نمونه ها دابل چک شود یعنی هم در اهواز و هم در آبادان برای مقایسه نتایج با همدیگر چک شود و بعد از چند روز تمامی این آزمایشات بطور کامل در آبادان تست شود.

وی گفت : این چنین امکان بیماریابی را بالا میبریم و امکان اینکه بیماران بیشتری را در روز تشخیص بدهیم بیشتر است و می‌توانیم از بیماران سرپایی که علائم اولیه را دارند نمونه برداری و تست انجام شودتا اگر نتایج مثبت شد سریعا بتوانیم این افراد را از دیگران جدا و امکان آلوده کردن دیگر افراد جامعه را به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان نکته مثبت راه اندازی آزمایشگاه های جدید را توان آزمایش بیشتر دانست و گفت: توان آزمایش بیشتر این امکان را می‌دهد که افراد بیشتر را با شرایط اولیه و حتی کسانی که هیچ علامتی ندارند بتوانیم تست کنیم و به محض اینکه مشخص شد شخص را از سایرین جدا کنیم نتوانند افراد بیشتری را آلوده کنند؛ تاکید بر داشتن آزمایشگاه بیشتر از این بابت است.

استاندار خوزستان در خصوص توان اعلام نتایج روزانه این آزمایشگاه بیان کرد: این آزمایشگاه با دستگاه های پیشرفته می تواند در هر شیفت ۹۶ تست انجام دهد. بسته به مراجعین و نظر پزشکان و جامعه سلامت ۱۶ساعته هر کدام شخص در این شرایط احتمال و نیاز به تست داشته باشد ما این کار را انجام می دهیم.

وی در خصوص پروتکل درمانی استان، گفت: پروتکل درمانی ملی است؛ داروی قطعی ندارد و ما باید سیستم ایمنی را کنترل کنیم؛ وضعیت بیماری در خوزستان پایدار است و مشکلی نداریم.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان از لحاظ شیوع کرونا ویروس ، رتبه بیست و ششم را دارد و کنترل خیلی خوب بوده است.

وی افزود: اهوازی ها بی احتیاطی کردند و آمار به نسبت در اهواز بالا رفته است؛ هشدار را به مردم اهواز داده شده و حتما باید مراقبت بیشتری شود. آبادان و خرمشهر خوب کنترل شده اما اهواز همچنان میزان شیوعش برای ما نگران کننده است.

وی درپایان در خصوص مدت زمان تشخیص نتایج آزمایش کرونا گفت : مدت زمان نتایج نهایی یک روزه است و باید نمونه ها جمع آوری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آزمایشگاه مولکولی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال و با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد احداث شده است.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of