مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در خوزستان شروع شد

مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک به خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا همزمان با ۱۱ استان کشور عصر پنجشنبه در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان با رمز مقدس یا امام حسن مجتبی(ع) شروع شد.

به گزارش اهوازنوین در مرحله نخست این رزمایش انسانی ، ۵۰هزار بسته غذایی و معیشتی بین خانوارهایی که تامین مخارج زندگی روزمره آنان با شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی رو به رو شده توزیع خواهد شد.
استاندار خوزستان در آیین آغازین این رزمایش که در محل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در منطقه پاداد اهواز برگزار شد گفت:در مراحل بعدی رزمایش کمک مومنانه ، ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بسته غذایی و معیشتی در سطح شهرها و روستاهای خوزستان با کمک بسیج و نیروهای داوطلب مردمی توزیع می‌شود.
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه بسیاری از خانوارها که معشیت و درآمد آنان با تصمیم‌ها و مداخلات ستاد مبارزه با کرونا آسیب دیده است افزود:وظیفه انسانی و اسلامی ما حکم می‌کند در چنین شرایط سختی به کمک خانوارها و قشرهایی که به نحوی متضرر شده‌اند کمک کنیم.
وی با تقدیر از خیرین ، نهادهای مردم نهاد، کارکنان دستگاه های اجرایی و اداری که در اجرای رزمایش کمک مومنانه مشارکت کردند ابراز امیدواری کرد با تداوم این طرح اسلامی – انسانی کمک‌های بیشتر وموثرتری به خانواده های آسیب پذیر ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام شود.
حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این آیین نیز با تقدیر از خیرین و افراد متمول که به کمک همنوعان خود شتافتند افزود:این حرکت جهادی در دنیا بی نظیر است.
وی گفت: بایدهمه همت کنیم زندگی خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا به وضعیت عادی برگردد.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز با تقدیراز شهروندان و خیران نیکوکار که در رزمایش کمک مومنانه و در این شرایط سخت به کمک خانوارهایی که بر اثر شیوع این بیماری آسیب دیده‌اند شتافتند گفت: وظیفه اسلامی و ملی ما حکم می کند در آستانه ماه مبارک رمضان به خانوارهای آسیب دیده بشتابیم.
سردار سرتیپ حسن شاهوارپور افزود: بسیاری از خیران و قشرهای مختلف مردم در این موج انسانی شرکت کردند و در این سنت حسنه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است مشارکت کردند.
وی از کادر پزشکی و درمانی که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند تقدیر کرد و افزود: با تلاش این عزیزان و عنایت خداوند ، آمار بهبودی‌ها در خوزستان رو به افزایش است.
در ادامه با قرائت رمز مقدس یا امام حسن مجتبی(ع) کار انتقال ، ارسال و توزیع محموله‌های غذایی و معیشتی در سطح شهرها و روستاهای استان خوزستان شروع شد.
موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.
شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته و معیشت بسیاری از افرادی که حقوق و دستمزد ثابت ندارند با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/ایرنا

0/5 (0 Reviews)