فرماندار اهواز:رفع محدودیت تردد به معنی پایان کرونا نیست

فرماندار اهواز با بیان اینکه خطر شیوع ویروس کرونا هنوز به صورت جدی در جامعه وجود دارد گفت: رفع محدودیت‌های کسب و کار و تردد به معنی پایان کرونا نیست.

به گزارش اهوازنوین :  جمال عالمی نیسی عصر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت و کنترل ویروس کرونا با رسانه های استان با اشاره به نظارت بر اصناف ، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا ،رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد با اصناف متخلف اظهار داشت : در حال حاضر بخشی از محدودیت های ترافیکی و کسب و کار در اهواز برداشته شده اما برای این که مردم احساس عادی بودن شرایط نکنند و رفت و آمد اجتماعی آن ها بدون رعایت مسایل بهداشتی انجام نشود ، بنا داریم فضای شهرستان اهواز را از نظر روانی برای درک خطر شیوع ویروس پررنگ تر کنیم .
وی افزود : بر این اساس قرار شده شهرداری از طریق بنرهای سطح شهر ، اتحادیه ها از طریق پیام های هشدار دهنده و رسانه ها، پیام های هشدار دهنده را در دید مردم قرار دهند تا خطر شیوع کرونا برای مردم مشهود باشد.
فرماندار اهواز گفت: بحث ضد عفونی و گندزدایی هدفمند شهرستان اهواز در دستورکار قرار گرفته تا نقاطی که آلودگی بیشتری دارند ،ضدعفونی شوند ؛ ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگاه های سوخت از محل هایی هستند که مردم حضور پررنگ تری دارند .
وی بیان کرد: همچنین از جمله اقداماتی که قرار است از امروز آغاز شود، تشکیل تیم های تلفیقی متشکل از نمایندگان ادارات صمت، تعزیرات، بهداشت، شهرداری و نیروهای ناجا است که در سطح شهر اهواز بازرسی و کنترل مراکز و محیط های کسب و کار را بر عهده دارند.
عالمی نیسی گفت: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در اهواز یکی از اولویت ها است و در صورتی که مراکز تجاری و محیط های کسب و کار خرد ملزم به اجرای این طرح نشدند چاره ای غیر از تعطیلی این محل ها نداریم . پیش از این نیز تذکر شفاهی توسط نیروهای بسیج در سطح محیط های کسب و کار و ادارات انجام شده و همچنان ادامه دارد.
فرماندار اهواز اظهار داشت : از جمله ابزارهایی که در شرایط کنونی بیشتر از آن ها استفاده می کنیم ، ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه ها است که وظیفه نظارت بر اصناف را بر عهده دارند .
وی افزود : در هفته آینده نیز در خصوص مراجعه شهروندان به ادارات و استفاده اجباری از ماسک تصمیم گیری نهایی از سوی ستاد مدیریت کرونا اعلام می شود .
عالمی نیسی تصریح کرد : مردم باید شرایط خطر شیوع ویروس کرونا را بیشتر احساس کنند و بدانند خطر شیوع کرونا هنوز جدی است.
وی ادامه داد: در گذشته آزمایش کرونا به این گستردگی انجام نمی شد و آمار مبتلایان مشخص نبود اما خوشبختانه اکنون با تلاش جامعه پزشکی و مسئولان استان ۸۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا بهبود یافته اند.
فرماندار اهواز گفت: با این وجود ویروس کرونا برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، بسیار خطرناک است و انتظار می رود مردم همگی در ساعت های پس از غروب به سمت مراکز تجاری نروند چرا که این اجتماعات سرعت انتشار بیماری را سریع تر می کند.
ویروس کرونا موسوم به ” کووید ۱۹” اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

انتهای پیام/ایرنا

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of