اصناف، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه همچنان اصناف فعال، دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، از حوزه های نظارتی خواست نظارت خود بر اصناف را تشدید کنند.

به گزارش اهوازنوین : دکتر شکرالله سلمان زاده اظهار کرد: هر چند اصناف کم خطر و با ریسک متوسط بازگشایی شده اند اما همچنان کروناویروس در منطقه وجود دارد و شاهد موارد جدید ابتلا هستیم. در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، هر کدام از این مبتلایان می تواند چندین نفر را مبتلا کند.
وی افزود: بارها گفته ایم مردم باید تصور کنند هر فردی که در جامعه حضور دارد می تواند به ویروس آلوده باشد و باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. همچنان بهترین توصیه در خانه ماندن است و در صورت خروج ضروری باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و از افراد دارای علامت دور شد.
سلمان زاده بیان کرد: افراد دارای علامت نیز حتما برای نمونه برداری به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه همچنان اصناف فعال، دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی کنند. امروز با معاون وزیر بهداشت بازدیدی از برخی مغازه ها داشتیم که متاسفانه مشاهده شد صاحبان اصناف دستکش و ماسک استفاده نکرده بودند. این مساله باعث می شود بیماری بیشتر در جامعه گسترش یابد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از حوزه های نظارتی از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت و همکاران بهداشتی می خواهیم نظارت خود بر اصناف را تشدید کنند. قطعا با اصنافی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد و ممکن است واحد صنفی متخلف پلمب شود.
انتهای پیام/ایسنا

0/5 (0 Reviews)