تعطیلی لیگ برتر و معرفی قهرمان پذیرفتنی نیست

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان، خواستار ازسرگیری و ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور شد.

شیوع کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی را در سراسر کشور به حلت تعلیق در آورد و آینده مسابقات در رشته‌های مختلف را نیز، در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

بر همین اساس، باشگاه‌های مختلف ورزشی از جمله تیم‌های لیگ برتری فوتبال در چند روز گذشته نظرات متناقضی در خصوص ادامه لیگ در رسانه ها ابراز کردند.

در این بین، تیم‌هایی که شانس قهرمانی داشتند، همین نقطه را بهترین فرصت برای پایان دادن به فصل جاری دانستند و دیگر تیم‌های مدعی نیز، به شدت به این نظر مخالفت کرده و خواهان ادامه مسابقات بودند.

بر همین اساس، باشگاه فولاد خوزستان که از ابتدای نیم فصل دوم مسابقات با جذب چند بازیکن آماده و افزودن به ترکیب خود، همچنین تفکرات جواد نکونام، موفق به ثبت نتایج قابل قبولی شده بود، یکی دیگر از باشگاه‌هایی بوده که ادامه مسابقات را حق طبیعی خود دانسته است.

در این راستا، سیدمحمد علوی سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان کرد: حق ما و سایر تیم‌های خوزستانی و لیگ برتری است که مسابقات ادامه پیدا کند و باشگاه فولاد نیز، خواستار ادامه لیگ است.

اجحاف در حق تیم‌های مدعی

وی با بیان اینکه در صورت تعطیلی مسابقات، در حق تیم‌هایی که مدعی اخذ سهمیه هستند، اجحاف خواهد شد، افزود: باشگاه فولاد خواستار برگزاری و ادامه لیگ است تا بتوان جایگاهی که حق هواداران و ما و زحمات کادر فنی و بازیکنان است را در زمین بگیریم.

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان تصریح کرد: ۹ بازی زمان زیادی را صرف نخواهد کرد و اگر هر پنج روز مسابقات برگزار شود، ظرف ۴۵ تا ۶۰ روز مسابقات به پایان خواهد رسید، اما در شرایط فعلی نیز می‌توان بدون حضور تماشاگران به کار ادامه داد.

علوی یادآور شد: اگر قرار بر تعطیلی و تعیین تکلیف قهرمان با نظر فدراسیون باشد، پذیرفتنی نیست و ما نیز آن را نمی‌پذیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه جایگاهی را برای فولاد در پایان فصل جاری متصور است، گفت: دست کم برای فولاد سهمیه آسیایی را پیش‌بینی می‌کنیم، البته روند ما پیش از تعطیلات عالی بود و باید دید که اگر قرار بر از سرگیری مجدد بازی‌ها باشد، روند تیم‌ها پس از این حجم از تعطیلی به چه شکل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سایر تیم‌های لیگ برتری استان خوزستان در این خصوص، نظرات متفاوتی اما همسویی داشتند و به نظر می‌رسد، تیم‌هایی همچون صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، که بابت بقا در لیگ برتر دغدغه‌ای نداشته و با مشکلات فراوان مالی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ادامه لیگ چندان باب میل آنها نیست، اما به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای ایشان، تعیین تکلیف لیگ فعلی باشد.

در همین رابطه، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در یک اظهار نظر، عنوان کرد: امیدواریم برنامه لیگ زودتر مشخص شود تا ما هم بدانیم باید چکار کنیم زیرا در غیر این صورت دچار دردسر خواهیم شد.

باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا باشگاه‌ها متضرر نشوند

علی عیسی‌زاده گفت: همچنان با مشکل مالی مواجه‌ایم و چند ماهی است که به بازیکنان پول پرداخت نکرده‌ایم. فصل سختی را از نظر مالی در حال طی کردن هستیم و هر چند بازیکنان و کادر فنی در همه شرایط باشگاه را درک کرده و همراه ما بوده‌اند ولی باید حق و حقوق‌شان را پرداخت کنیم. انتظار داریم که مسئولان در این زمینه وضعیت باشگاه صنعت نفت را در نظر بگیرند تا با شرایط بهتری در ادامه لیگ حاضر شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق نیمه‌تمام ماندن فصل نوزدهم لیگ برتر هستید؟ گفت: من مخالف این موضوع هستم. پس از رفع مشکل ویروس کرونا، مسؤولان مربوطه می‌توانند با تغییر زمان، لیگ را ادامه دهند. باشگاه‌ها هزینه کرده‌اند و باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

به گزارش فارس، مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان اما، نظری متوازن با سایر باشگاه‌ها از خود نشان داد و یادآور شد: برای از سرگیری لیگ برتر فوتبال نیز باید ببینیم که نظر ستاد پیشگیری از کروناویروس در ورزش چیست و آیا این ویروس فروکش می کند یا خیر. فکر می‌کنم باید تا خردادماه منتظر این مهم باشیم. اگر واقعا تا خردادماه توانستیم این ویروس را کنترل کنیم، می توانیم در یکی از استان ها که شیوع این ویروس به حداقل رسیده است، مسابقات را به صورت متمرکز برگزار کنیم.

بهترین تصمیم‌گیرنده فیفا است

مهدی تارتار، سرمربی نفتی‌های مسجدسلیمان نیز، در این رابطه اظهار کرد: من مدتی پیش گفتم که بهتر است لیگ تعطیل شود، ولی تیم‌های دیگر را هم باید در نظر گرفت تا حقی از تیمی ضایع نشود. اگر این ویروس کشنده از بین برود طبیعتاً می‌توان بازی‌ها را ادامه داد، ولی با ادامه این روند تعطیلی لیگ برتر بهترین تصمیم است تا لیگ فصل آینده را هم از دست ندهیم. در حال حاضر سلامتی افراد مهمترین موضوع است و همه برای سلامتی ورزش می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون در صورت تعطیلی بازی‌ها باید تکلیف تیم قهرمان و سقوط‌کننده‌ها را مشخص کند؟، اظهار کرد: تمام لیگ‌های دنیا برای تعیین تیم قهرمان مشکل دارند. در ایران طبیعتاً پرسپولیسی‌ها دوست دارند اتفاقی که به سودشان است رخ دهد و در فوتبال اروپا هم می‌توان به لیورپول اشاره کرد. فکر می‌کنم در این زمینه بهترین تصمیم‌گیرنده فیفا باشد تا همه جوانب را بررسی کرده و یک تصمیم مناسب بگیرد.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of