استاندار خوزستان: افزایش بیماران بستری هشداردهنده است

استاندار خوزستان گفت: تعداد افراد بستری از دویست نفر گذشته است که این امر هشداردهنده است و در صورتی که رفتار خود را اصلاح نکنیم با تعداد بیماران بستری بیشتری مواجه می شویم.

نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا ظهر امروز در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری به ریاست استاندار و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست گفت: تعداد بیمارانی که روزانه شناسایی میکنیم در حال افزایش است و این به واسطه این است که تعداد مراکزی که آزمایش و نمونه میگیرند از یک مرکز به سه مرکز ارتقا داده و بیماریابی را افزایش دادیم.

استاندار خوزستان افزود: پیش از این یک مرکز داشتیم و فقط از افرادی که نیازمند بستری بودند تست میگیرفتیم اما هم اکنون دو مرکز در اهواز و یک مرکز در دزفول در زمینه تست گیری فعال بوده و پایان هفته نیز یک مرکز دیگر راه اندازی میشود.

وی توضیح داد: ما هم اکنون از افرادی که علائم سرپایی هم داشته باشند تست میگیریم تا با جداسازی افراد آلوده میزان انتقال کاهش یابد.

شریعتی تصریح کرد: روزانه حدود ۴۰۰ تست انجام میشود و جا دارد روزانه بالای هزار تست در استان انجام شود تا کسانی را که اوائل علائم هستند جدا کنیم و امکان سرایت را به حداقل برسانیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: مهم این است که افراد آلوده سریع تر شناسایی شود و مراقبت ها به نحوی باشد که کمترین مرگ و میر را داشته باشیم.

شریعتی اظهار داشت: با یک تیم تخصصی که در استان تشکیل شد موفق شدیم نرخ مرگ و میر مبتلایان را کنترل نماییم البته تعداد افراد بستری از دویست نفر گذشته است که این امر هشداردهنده است و در صورتی که رفتار خود را اصلاح نکنیم با تعداد بیماران بستری بیشتری مواجه می شویم.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز هنر ما به این شکل بوده که با رعایت دستورالعمل‌ها تعداد افراد بستری کنترل شده بوده است و اگر مراقبت نکنیم با کمبود تخت آی سی یو و ونتیلاتور (دستگاه تنفسی) مواجه میشویم و نباید اجازه دهیم چنین شرایطی رخ دهد و می طلبد بیشتر رعایت کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: البته معیشت و اقتصاد هم مهم است اما باید دستورالعمل ها در فعالیت های اقتصادی رعایت شود و اصناف موظف هستند که پروتکل ها را رعایت نمایند.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of