زنگ خطر کرونا برای خوزستان به صدا درامد

استاندار خوزستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان در یک تا ۲ روز گذشته از ۲۰۰ نفر بالاتر رفته، اگرچه این بیماران بدحال نیستند اما زنگ خطری برای استان است تا همه رفتار خود را اصلاح ، و به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با دقت بیشتری عمل کنیم.

به گزارش اهوازنوین : غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در نشست مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: در شهر اهواز رعایت نکردن نکات بهداشتی بیشتر است و باعث شده بیماری در این شهر بیشتر شود؛ با توجه به شرایط فعلی اهواز و روند بیماریابی در این شهر به مردم هشدار می‌دهم و از آنها می‎خواهم مساله را جدی بگیرند.
وی با تاکید بر بالابردن میزان شناسایی بیماران کرونایی گفت: شرایط انجام آزمایش در استان را باید بیشتر فراهم کنیم؛هم اکنون در اهواز ۲ آزمایشگاه و در دزفول یک آزمایشگاه فعال است و پنجشنبه هفته جاری نیز یک آزمایشگاه در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار خوزستان ادامه داد: از آنجای که مراکز آزمایشگاهی در خوزستان بیشتر شده و طبق دستوالعمل، مراکز جامع سلامت نیز کار نمونه‌گیری را انجام می‌دهند تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته و بیماریابی قویتر شده که جای نگرانی ندارد چرا که موجب می‌شود بیمار در مراحل اولیه شناسایی، و از انتقال بیماری جلوگیری شود؛ حتی از کسانی که علایم اولیه دارند باید تست کرونا گرفته شود تا امکان انتقال ویرورس در حد امکان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد که در خوزستان بیش از هزار تست در روز گرفته شود تا مبتلایان سریعتر شناسایی شوند گفت: نکته مهم دیگر در روند این بیماری این است که باید در مراقبت به گونه‌ای عمل کنیم که میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس کاهش پیدا کند چرا که میزان مرگ و میر در اپیدمی‌ها اهمیت دارد؛ البته پس از تمهیداتی که از سوی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در خوزستان اندیشیده شد مرگ و میر کنترل شده و اکنون باید بر فاصله‌گذاری هر چه بیشتر تاکید شود.
شریعتی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی می‌طلبد که مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دقت و جدیت داشته باشند بیان کرد: معیشت و اقتصاد کشور در کنار کرونا امر مهمی است و امکان تعطیلی با توجه به ارتباط بعضی مشاغل با زندگی مردم نیست پس برای اینکه معیشت و سلامت را در کنار یکدیگر داشته باشیم باید دستور العمل‌های وزارت بهداشت به دقت رعایت شود.
گرما هیچ تاثیری بر کرونا نداشته است
وی ادامه داد: تاکنون گرمای هوا تاثیری بر روند بیماری کرونا نداشته است، لذا هشدار جدی ما به مردم خوزستان این است که رفتار خود را نسبت به این بیماری اصلاح کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ اصناف نیز موظف هستند هم خودشان مسایل بهداشتی را رعایت کنند و هم اینکه به ارباب رجوع هشدار لازم را بدهند چرا که اگر به این نحو عمل نکنند با شرایط بدی روبه رو می‌شویم.
استاندار خوزستان گفت: تاکنون توانسته‌ایم طوری مدیریت کنیم که نیازمند تخت بیمارستانی مازاد، ونتیلاتو، تخت ویژه و امکانات مازاد نباشیم امیدواریم که در ادامه هم این روند ادامه داشته باشد.
وی افزود: خود مراقبتی و دیگر مراقبتی مردم در قبال ویروس کرونا باید بالاتر برود و بازرسی از سوی نهادهای مربوطه باید جدی‌تر گرفته شود؛ اگر صنفی یا افرادی مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند حتما برخورد صورت گیرد، نباید اجازه بدهیم مثل برخی کشورها به شرایطی برسیم که با کمبود تخت و بیمارستان روبه رو شویم چراکه در آن صورت کنترل از دست خارج می‌شود.
شریعتی ادامه داد: در شهرستان ها باید قرارگاه واکنش سریع شکل بگیرد و تلاش کنیم اگر جایی طغیان بیماری رخ داد سریع نسبت به کنترل آن ورود کنیم.
به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد. شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است. ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of