افزایش شمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان را تشریح کرد.

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان امروز در تشریح آخرین اقدامات و آمار مبتلایان به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: از ابتدای این بحران تاکنون ۱۷ هزار ۸۸۵ مراجعه کننده با علائم تنفسی به مراکز درمانی را به ثبت رساندیم که از این تعداد، یک هزار و ۳۶۰ نفر نیازمند بستری و مراقبت بودند.

وی با بیان اینکه از تعداد موارد بستری با علائم تنفسی، یک هزار و ۱۹۹ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد دیگر به موارد بستری در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شد اما در مقابل ۱۵ بیمار ترخیصی نیز در این آمار به ثبت رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با اشاره به افزوده شدن پنج نفر به موارد ابتلا در جنوب غرب خوزستان، تصریح کرد: موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان، ۱۵۳ نفر است که نسبت به روز گذشته دو نفر افزایش یافته است که خوشبختانه از این تعداد ۱۱۳ نفر که مبتلای قطعی بوده‌اند، با حال عمومی خوب درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه تا به اکنون به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۵۱، خرمشهر ۷۹ و شادگان ۲۳ مبتلا وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۳ بیمار در بیمارستان آیت‌الله طالقانی بستری هستند، اما خوشبختانه موارد فوت نیز همان ۱۳ مورد بوده و چند روزی به این آمار افزوده نشده، که به تفکیک این سه شهر، آبادان سه مورد، خرمشهر ۸ مورد و دو مورد فوتی نیز در شادگان به ثبت رسیده است.

سلمان‌زاده با اشاره به سفر استاندار به حوزه این دانشکده و حضور در در بیمارستان آیت‌الله طالقانی به عنوان مرکز معین پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان، یادآور شد: کمبودهای موجود با استاندار خوزستان مطرح شد و قول مساعدی نیز از سوی وی مطرح گردید، همچنین در نشست مدیریت کرونا بر روی موارد قبلی تأکید شد و با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان در خصوص اختلاف آماری که در روز گذشته میان این دانشکده با دانشگاه جندی شاپور اهواز به وجود آمده بود،گفت: چون آزمایشات در اهواز صورت می‌گیرد و چون آدرس ها در اختیار این آزمایشگاه‌ها نیست، تمامی آزمایشات را به نام آبادان صادر می‌کنند در حالی که خود این شهرستان معین چند شهر دیگر نیز، هست.

وی با تأکید بر این موضوع که هماهنگی لازم صورت گرفته تا این دانشگاه از امروز نشانی‌ها را چک کرده و سپس نسبت به اعلام آمار اهتمام ورزد، بیان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهم که آمار اعلام شده از سوی این دانشکده دقیق است و ما بر حسب نشانی بیماران که در اختیار ما است، پیگیری وضعیت بیمار خانواده ایشان را به مدت دو هفته صورت می‌دهیم.

سلمان‌زاده با اشاره به اینکه تدابیر اندیشیده شده برای قرنطینه شدن جنوب غرب خوزستان تا چه حد می‌تواند در روزهای آینده نتایج خود را نشان دهد، بیان کرد: با توجه به اینکه این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد و خیلی از افراد جامعه با آن تماس پیدا نکرده‌اند، تا زمانی که حتی یک نفر در منطقه وجود داشته که ناقل بیماری باشد، مراتب احتیاط باید رعایت شود و همیشه احتمال بازگشت بیماری هست و جامعه نسبت به این ویروس ایمنی پیدا نخواهد کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با تأکید بر این موضوع حتی اگر خوزستان از این حیث پاک شود اما در استان مجاور این بیماری هنوز وجود داشته باشد، باز هم این خطر مردم استان را تهدید خواهد کرد، اظهار کرد: تا زمانی که بیش از یک ماه از آخرین فرد مبتلا نگذشته باشد، مردم باید نکات را رعایت کرده و سختگیری‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of