عشایر دزفول از حاشیه رودخانه‌ها فاصله بگیرند

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و بارندگی اول هفته آینده، عشایر باید از مناطق پرخطر فاصله بگیرند.

محسن پورفرخی روز پنجشنبه افزود: عشایر باید از حضور در مناطق پرخطر شامل عباس آباد، زاویه ها، رودخانه فصلی سیاه منصور و کانال های آبیاری اجتناب کنند.
وی افزود: دستور قضایی در خصوص این مناطق اخذ و با همکاری نیروی انتظامی تذکر لازم به عشایر این مناطق داده شده ولی تعداد زیادی ازخانوارهای عشایری نسبت به جابجایی مقاومت می کنند.
پورفرخی گفت: مکان لازم برای اتراق و استقرار عشایر در فصل قشلاق از سوی ستاد بحران شهرستان در نظر گرفته شده و در حال حاضر ۲۰ خانوار در محل مذکور مستقر شده اند که خدمات آبرسانی سیار، تامین سوخت، تسهیلات تامین علوفه و سایر خدمات به آنها ارائه می شود.
طبق اعلام هواشناسی دزفول، سامانه بارشی از اوایل هفته آینده با وزش باد متوسط تا شدید وارد منطقه می‌شود که با رگبار، رعد و برق و بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید، گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود .
کوچ عشایر ممنوع شد
رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول گفت: طبق دستور سازمان امور عشایر کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کوچ عشایر از همه استان ها به مقصد اصفهان و لرستان با جدیت کنترل می‌شود و ممنوع است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of