زیرساخت IT غربالگری کرونا در دانشگاه جندی شاپور دزفول فراهم شد

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: زیرساخت IT برای غربالگری کرونا توسط دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول فراهم شد.

محمدرضا عصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا و تفکیک آنها از دیگر افراد برای جلوگیری از اپیدمی و شیوع این بیماری یکی از برنامه‌های ستاد مبارزه با کرونا است به همین منظور غربالگری در دستور کار فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه قرار گرفت.
وی با اشاره به لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای این غربالگری گفت: سایت IT دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول که یکی از قوی‌ترین ITهای منطقه است برای این کار در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت.

عصاری اظهارداشت: یکی از سایت‌های کامپیوتری دانشگاه تجهیز و همه کامپیوترها، خطوط تلفن و دیگر امکانات آماده شدند تا ضمن تحویل و کنترل داده‌ها، اطلاعات لازم در اختیار مسوولان قرار گیرند و براساس این آمار، اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا انجام شود.
وی با اعلام آمادگی برای توسعه امکانات برای این غربالگری گفت: سایت کامپیوتری دانشگاه از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و از ۱۴ تا ۲۰ امروز با ظرفیت تعریف شده به کمک مجموعه بهداشت و درمان می‌آید که پیش بینی می‌شود تا جمعه بتوانیم کل شهرستان را زیرپوشش قرار داده و در اختیار مسوولان قرار دهیم.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: غربالگری کرونا براساس الگوی وزارت بهداشت انجام و دیتاها رصد خواهند شد.

تاکنون آزمایش کرونای ۶۷ نفر از بیماران بستری در بیمارستان بزرگ دزفول مثبت شده و هشت نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of