آغاز ترمیم سیل‌بندهای روستاهای غرب کارون در خرمشهر

عباس پورمند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور پیشگیری از سیل عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون خرمشهر همچون روستای رحمانیه فیصلی، زویدات، مکسر و ام‌نوشه در حال انجام است. وی با بیان اینکه ۹۵ درصد عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای زویدات و ام السواد انجام شده […]

عباس پورمند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور پیشگیری از سیل عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بندها در مناطق بحرانی روستاهای غرب کارون خرمشهر همچون روستای رحمانیه فیصلی، زویدات، مکسر و ام‌نوشه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای زویدات و ام السواد انجام شده است، گفت: ترمیم سیل‌بندهای روستاهای رحمانیه فیصلی، سویچتیه یک و ۲ با همکاری شرکت کشت و توسعه نیشکر خرمشهر آغاز شد.

پورمند افزود: طبق توافقات، ترمیم و ساحل‌سازی روستای ام‌نوشه از تعهدات سازمان آب و برق خوزستان است و با وجود بحرانی بودن این روستا تاکنون هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

وی گفت: برای تسریع کار ترمیم و ساحل‌سازی روستای ام‌نوشه مکاتبه‌ای با سازمان آب و برق خوزستان و استانداری شده و امیدواریم در اسرع وقت عملیات ساحل‌سازی این روستا انجام شود.

بخشدار مرکزی خرمشهر افزود: در حال حاضر عملیات ترمیم سیل‌بند روستاهای غرب کارون همچون روستای سبعه، دیم‌بن‌نجم و مکسر تمام شده و دیگر روستاها نیز در حال پایش نقاط ضعف هستیم.

بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان، بارندگی‌های شدید در هفته‌های آینده در حوضه‌های آبریز دز، کارون و کرخه، احتمال وقوع سیلاب در خوزستان و مناطق پایین دست وجود دارد به همین منظور هشت میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی در پشت سدهای بزرگ خوزستان برای مهار سیلاب ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا در بهار ۹۸ طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of