رییس جامعه جراحان خوزستان خطاب به مردم:

درمان کرونا به هیچ وجه نیاز به  خوردن الکل یا درمان هایی از این قبیل ندارد

دکتر نادر صاکی گفت: مردم استان باید نسبت به واقعیت های این روزها که ناشی از شیوع ویروس کرونا است حساس و آگاه باشند و بدانند که جامعه هنوز در بحران به سر می برد.

به گزارش اهوازنوین دکتر نادر صاکی شامگاه سه شنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای خوزستان اظهار داشت: وقتی بحرانی ایجاد می شود مردم و بزرگان می توانند برای کاهش این بحران  کمک کننده باشند.

وی افزود: در حادثه  فوت و مسمومیت تعدادی بر اثر خوردن الکل یک سوم کادر درمانی به جای این که بتوانند در مراکز مراقبت‎های ویژه ازبیماران کرونایی مراقبت کنند  یا بیماران جدید را پذیرا باشند در حال  رسیدگی به مساله ای هستند که به سادگی میشد  آن را حل کرد و می توانست اساسا به وجود نیاید.

رییس جامعه جراحان خوزستان تاکید کرد: درمان کرونا به هیچ وجه نیاز به  خوردن الکل یا درمان هایی از این قبیل ندارد مردم ما باید نسبت به این گونه توصیه ها و مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود آگاه باشند و اطلاعات مورد نیاز خود را تنها از طریق  مبادی رسمی کسب کنند.

وی  با بیان این که کرونا ویروسی بحران زا است  ادامه داد:  هنوز امکان انتشار و گسترش این ویروس وجود دارد و هنوز به پیک  آن نرسیده ایم.

صاکی ادامه داد: در خصوص چگونگی انتشار ویروس کرونا همچنان یافته های جدیدی به دست می آید  سازمان جهانی بهداشت ابتدا اعلام کرد  از طریق قطرات ریز بزاق و در فاصله یک متری قابل انتقال است اما اکنون یافته هایی وجود دارد که نشان می دهد حتی در فاصله سه متری از طریق قطرات موجود در یک عطسه  یا از روی لباس نیز انتقال پیدا می کند.

وی گفت:  مهم ترین نکته در انتقال ویروس کرونا سرایت آن از صورت است یعنی هر گونه برخورد دست با جشم، بینی و دهان می تواند به راحتی کرونا را منتقل کند که از جمله علایم اولیه آن می توان به سرفه و تب اشاره کرد حتی خشکی گلو یا داشتن حسی خاص در گلو نیز قبل از تب نیز می تواند از نشانه های مبتلا شدن به کرونا باشد.

رییس جامعه جراحان خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از یافته های جدیدی که اخیر با آن مواجه شده ایم کاهش حس بویایی در مبتلایان به کرونا است بدین صورت که در برخی مواقع ویروس کرونا خود را در فرد با ایجاد مشکل بویایی نشان میدهد.

وی قدرت ویروس کرونا را در فضای گرم کم عنوان کرد و گفت:  استنشاق و شستشوی گلو با آب نمک گرم می تواند به پیشگیری از ابتلا به ویروس توصیه کرد اما مهمترین نکته برای پیشگیری از کرونا این است که ضرورت دارد که مردم به خود قرنطینگی و استراحت در منزل بپردازند و از مراجعات غیرضروری به بیمارستان ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ایرنا

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of