موردی از کرونا در ایذه گزارش نشده است

فرماندار شهرستان ایذه گفت:با توجه به اقدامات صورت گرفته و جدیت شهروندان با رعایت موارد بهداشتی برای مقابله با این ویروس، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد بیماری در شهرستان ایذه گزارش نشده است

حسین لامی‌زاده امشب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان اظهار کرد: از روز نخست آغاز طرح مقابله با این ویروس در شهرستان ایذه، کارگروه بحران مقابله با کرونای ایذه به ریاست فرماندار تشکیل شد و کمیته بندی‌های ان جهت اقدامات مورد نظر تشکیل شد.

وی  با اشاره به انجام کار ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرستان افزود: این کار در دو شهر ایذه و دهدز با مسؤولیت شهرداری‌ها صورت گرفت و در حال انجام است و طی آن تمام مراکز خرید، اماکن عمومی، بازارها، خیابان‌ها و پیاده‌روها، دستگاه‌های خودپرداز و ترمینال‌ها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و به وسیله ماشین‌های این ادارات در حال انجام است.

فرماندار شهرستان ایذه با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان و ورود مسافران به آن اضافه کرد: با توجه به حضور روزانه مسافران در این فصل از سال در شهرستان ایذه، کار پایش مسافران برای شناسایی و مقابله با ویروس کرونا در ورودی شهر ایذه از سمت استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و در محل پلیس راه کولفرح با همت شبکه بهداشت و درمان، هلال‌احمر و پلیس شهرستان در حال انجام است.

کمبود الکل و ماسک در ایذه

لامی‌زاده با اشاره به کمبود الکل و ماسک در شهرستان ایذه بیان کرد: با توجه به این کمبودها، موارد لازم در جلسه بحران استان به استاندار منتقل شد و قرار است این اقلام از طریق استانداری و دانشگاه علوم پزشکی خوزستان برای شهرستان ایذه تامین شود.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و قابل تحسین دهیاری های ۳ بخش شهرستان ایذه گفت: در حوزه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان، دهیاری‌ها اقدامات کمتری از شهر نداشته‌اند و دهیاران با آهک‌پاشی جداول، ضدعفونی کردن اماکن و روستاها اقدامات اساسی انجام داده‌اند.

تاکنون موردی از کرونا در ایذه گزارش نشده است

لامی‌زاده با اشاره به حساسیت موضوع مقابله و پیشگیری از این ویروس و دریافت گزارشات لحظه‌ای و روزانه از شبکه بهداشت و درمان شهرستان افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و جدیت شهروندان با رعایت موارد بهداشتی برای مقابله با این ویروس، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد بیماری در شهرستان ایذه گزارش نشده است و امیدواریم با ادامه یافتن این همکاری‌ها و تلاش‌ها، جز شهرستان‌های بدون بیماری در کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع شهرستان ایذه برای کنترل بیماری تحت کنترل است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد ادامه داد: در بیمارستان شهدای ایذه تدارک لازم برای رسیدگی به حال بیماران احتمالی دیده شده است و برای اقدام در این مورد نیز هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

تعطیلی موزه باستان‌شناسی و کنسل کردن جشن‌ها و مراسمات

لامی‌زاده بیان کرد: به منظور کاهش خطرات ابتلا و شیوع ویروس کرونا در شهرستان ایذه، فعالیت موزه باستان‌شناسی شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد و همچنین تمام مراسمات، برنامه‌ها و جشن‌ها در تالارها لغو شد.

عالی‌ترین مقام دولتی در شهرستان ایذه با بیان اینکه تاکنون احتکاری در رابطه با مواد بهداشتی و ماسک در شهرستان ایذه گزارش و مشاهده نشده است افزود: یکی از مواردی که وجود دارد تغییر ساعت کاری ادارات است که در پی آن در جلو برخی از ادارات در زمان باز شدن و آغاز کار شاهد ازدحام جمعیت هستیم که مراتب امر جهت رسیدگی و برنامه‌ریزی توسط استانداری به استاندار منتقل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری همه‌جانبه مردم برای جلوگیری از وقوع بیماری و شیوع آن در شهرستان ایذه گفت: انتظار می‌رود شهروندان به مانند روزهای گذشته و به صورت جدی‌‌تر با رعایت موارد بهداشتی و ماندن در خانه و عدم خروج از منازل برای انجام کارهای غیر ضروری همکاری و تلاش لازم را داشته باشند تا با رسیدن به روزهای گرم‌تر از نظر آب و هوایی شاهد مهار و کنترل این ویروس باشیم.

در آمادگی کامل برای مقابله با حمله ملخ‌های دریایی هستیم

لامی‌زاده در ادامه با اشاره به حمله ملخ‌های دریایی به بخش‌هایی از استان‌های جنوبی کشور و همچنین شهرهایی در استان خوزستان افزود: این ملخ‌ها بیشتر در مناطق دریایی و به دور از شهرستان ایذه وجود دارند ولی با همین حال نیز با تغییر جریان باد می‌توان شاهد حضور آنها در شهرستان ایذه بود و از این‌رو ما تدابیر لازم برای مقابله با آن را به‌کار بسته‌ایم.

وی اضافه کرد: تاکنون شهرستان ایذه درگیر این مساله نبوده است ولی با این وجود آمادگی کامل برای مواجه با این ملخ‌ها را داریم و از این‌رو، سم مورد نیاز خریداری شده است و کار هماهنگی و نوبت برای هواپیمای سم‌پاشی نیز انجام شده است تا در صورت نیاز شاهد مقابله فوری و کاهش آسیب به مزارع کشاورزی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of