از غربالگری مسافران در ورودی اندیمشک تا طراحی کیت تشخیص ‌کرونا

در بسته خبری امروز از طراحی کیت تشخیص کرونا توسط متخصصان دانشگاه های خوزستان، توزیع ماسک در بین ورزشکاران، بیمار فوت شده در دزفول، فراخوان نیروی کادر درمان در آبادان و وضعیت ثبت نام غیرحضوری قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانید.

در بسته خبری امروز از طراحی کیت تشخیص کرونا توسط متخصصان دانشگاه های خوزستان، توزیع ماسک در بین ورزشکاران، بیمار فوت شده در دزفول، فراخوان نیروی کادر درمان در آبادان و وضعیت ثبت نام غیرحضوری قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانید.

بیمار مبتلا به کرونا در دزفول فوت کرد

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان دزفول که پیرمردی ۸۱ ساله است، فوت کرد.

مهدیه توکلی افزود: درحال حاضر ۱۱ بیمار در بخش بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که نتیجه آزمایش سه نفر از آنها مثبت بوده است.

غربالگری مسافران در ورودی اندیمشک

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت:با توجه به اهمیت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ، غربالگری مسافران در مبادی ورودی این شهرستان با مشارکت هلال احمر و بهداشت و درمان آغاز شد.

وی گفت:چندین هزار بروشور آموزشی نیز در مناطق مختلف شهرستان توزیع شده است ضمن اینکه در مراکز حساس اندیمشک نیز ماسک توزیع شد، همچنین چند کارشناس هلال احمر به مناطق روستایی شهرستان اندیمشک اعزام شده و آموزش های لازم را به ساکنان تعدادی از روستاها ارائه کردند.

ساعت کاری بانک‌های خوزستان اعلام شد

رضا طاهری در خصوص کاهش ساعت کاری بانک‌های استان اظهار کرد: بنا بر دستور استاندار خوزستان آغاز ساعت کاری بانک‌های استان، برای کارکنان ۹:۳۰ صبح و برای مشتریان ساعت ۱۰ صبح است.

وی افزود: این زمان کاری تا پایان هفته برای بانک‌های استان اعمال خواهد شد و برای هفته آینده مجددا تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

فراخوان جذب داوطلبان درمانی برای مبارزه با کرونا در آبادان

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، دانشکده علوم پزشکی آبادان در نظر دارد به منظور تکمیل کادر بهداشتی و درمانی خود به صورت موقت از خدمات افراد واجد شرایط بهره بگیرد.

وی افزود: علاقه‌مندان به همکاری با دانشکده علوم پزشکی آبادان در مشاغل پزشکی، کارشناس پرستاری، کارشناس مامایی، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط و افراد بازنشسته در گروه پرستاری، می‌توانند از فردا (دوشنبه، ۱۲ اسفندماه) در ساعات اداری نسبت به همکاری در این زمینه اقدام کنند.

توزیع ۶۰۰ ماسک فیلتردار بین ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان

جمال فتاحی، دبیر هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که هیات بیماران خاص با قشری از ورزشکاران مستعد بیماری ارتباط دارد و با توجه به شیوع کروناویروس و این‌که ورزشکاران ما نسبت به دیگر اقشار جامعه حساس‌تر و بیشتر در معرض خطر هستند، امروز (یازدهم اسفندماه) ۶۰۰ ماسک فیلتردار به ۱۶ شهرستان ارسال کردیم.

وی بیان کرد: رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان نیز در این زمینه تلاش و پیگیری بسیاری داشت و با توجه به نگرانی‌اش نسبت به شرایط خاص ورزشکاران هیات، خوشبختانه توانست شرایط تهیه و توزیع این تعداد ماسک را فراهم کند.

آغاز کلاس‌های مجازی در دانشگاه شهید چمران اهواز

علیرضا جلیلی‌فر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، تصمیم گرفته شد تا کلاس‌های درسی را ادامه دهیم اما با توجه به اینکه امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود ندارد، بنابراین کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در دانشگاه شهید چمران از سال ۹۷، زیرساخت برگزاری کلاس درس به صورت مجازی وجود داشت و از اسفند ۹۷ برای درس‌های مختلف، تولید محتوا انجام دادیم. یکی از اهداف ما از برگزاری ارائه دروس به صورت مجازی، افزایش ظرفیت مجازی در آموزش دانشجویان است.

عدم لزوم مراجعه حضوری پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در راستای رعایت موارد بهداشتی و توصیه‌های پزشکی، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ماده ۲۸ به آموزش و پرورش استان مراجعه نکنند.

براساس این اطلاعیه، مراحل بعدی پذیرش مدارک و انجام سایر فرآیند استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، متعاقبا اعلام خواهد شد.

تعطیلی آرایشگاه‌ها هنوز به صورت کتبی ابلاغ نشده است

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه دستوری مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌ها به ویژه آرایشگاه‌های زنانه صادر نشده است، گفت: با توجه به اینکه سالن‌های آرایشگاه‌ها محل تجمع هستند، از طریق بهداشت پیگیر هستیم تا به این واحدها ابلاغ شود که نسبت به تعطیلی و یا کم کردن فعالیت‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: برخی از پرسنل این آرایشگاه‌ها به دلیل پیشگیری از ابتلا به کروناویروس در محل آرایشگاه‌ها حاضر نمی‌شوند اما صاحبان آرایشگاه‌ها، آن‌ها را به حضور در محل کار اجبار می‌کنند و این مساله‌ای است که باید هرچه سریعتر در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

لغو دوره‌های آموزشی و آزمون جامع دوره‌های گردشگری خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: نظر به پیگیری‌های صورت‌ گرفته با وزارت میراث فرهنگی (در خصوص ویروس کرونا) مبنی بر لغو برگزاری هر گونه گردهمایی و رویداد تا اطلاع ثانوی، دوره‌های آموزشی و آزمون جامع دوره‌های گردشگری خوزستان فعلاً لغو شد.

غلام شجاعی اظهار داشت: بر این اساس، آزمون جامع دوره‌های کوتاه مدت گردشگری و مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری (مختص راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی) که قرار بود ۱۶ اسفندماه جاری با شرکت ۱۶۰ متقاضی از سراسر استان در اهواز برگزار شود، لغو و به ۲۲ فروردین‌ماه ۹۹ موکول شد.

متخصصان ‌دانشگاه علوم پزشکی ‌و ‌شهید چمران اهواز ‌کیت تشخیص ویروس ‌کرونا ‌را طراحی کردند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کیت تشخیص ویروس منحوس کرونا با همکاری مشترک دو تیم از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی اهواز و گروه ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی شد.

وی با اعلام این خبر خوب اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم به این کیت تشخیصی و با توجه هزینه های بالای آن با تلاش‌های جهادگونه اساتید، این کیت زیر نظر اساتید و از سوی صادق قیصری دانشجوی کارشناسی ارشد ژنتیک طراحی و هفته آینده پس از تایید وزارت بهداشت روانه بازار می شود.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of