از روش‌های حفظ آرامش در مقابل کرونا تا تولید روزانه ۲۰۰۰ لیتر ژل ضدعفونی کننده

در بسته خبری امروز از وضعیت تولیدات مایع و ژل‌های ضدعفونی کننده، آمار جدید مبتلایان به کرونا، راهکارهای حفظ آرامش و اطلاع از وضعیت کنترل راه های منتهی به خوزستان را بخوانید.

در بسته خبری امروز از وضعیت تولیدات مایع و ژل های ضدعفونی کننده، آمار جدید مبتلایان به کرونا، راهکار های حفظ آرامش و اطلاع از وضعیت کنترل راه های منتهی به خوزستان  را بخوانید.

شناسایی ۷۹ فرد مشکوک به کرونا در جنوب غرب خوزستان

شکرالله سلمان‌زاده اظهار داشت: ۷۹مورد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی و تحت درمان قرار دارند و تا کنون تست اولیه سه مورد بیماری ویروس کرونا در آبادان مثبت بوده و منتظر جواب نهایی از سوی آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران در این زمینه هستیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حال عمومی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا رضایت بخش است و به زودی از بیماستان مرخص می‌شود و حال  دومین فرد نیز رو به بهبود است ضمن اینکه روند درمان سومین بیمار با دستگاه تنفس در حال انجام است.

مردم نگران تامین کالای اساسی نباشند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تامین کالاهای موردنیاز مردم به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز در حال انجام است لذا شهروندان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام گرفته است همچنین، قبل از تخلیه و بارگیری کالاها در بندرآزمایشات لازم توسط بهداشت ، اداره استاندارد و غذا و دارو با توجه به شیوع ویروس کرونا انجام می شود و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

ترخیص ۳۵بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۵ نفر از بیماران مشکوک به ویروس کرونا کووید۱۹ بستری در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان پس از بهبودی ترخیص شدند.

شکراله سلمان‌زاده اظهار داشت: پس از ترخیص این بیماران تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا کووید۱۹ در شهرستان‌های تابع این دانشکده  به ۶۸ نفر کاهش یافته است و تعداد بیماران مبتلا نیز تاکنون سه نفر است.

ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه شوش

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش گفت: بقاع و اماکن متبرکه این شهرستان به صورت روزانه ضدعفونی می شوند ضمن اینکه توزیع غذا و مواد خوراکی در این اماکن تا اعلام رفع خطر آلودگی ممنوع است.

وی بیان کرد: مدیران بقاع متبرکه موظف هستند مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک و سایر اقلام مورد نیاز را با هماهنگی مراکز مرتبط در حد نیاز تهیه کنند و در دسترس کارکنان خود قرار دهند.

کنترل ورودی‌ها به خوزستان از سمت اندیمشک تشدید می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر کنترل ورودی‌های استان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: مسیر ورودی اندیمشک به عنوان یکی از ورودی‌های اصلی و پر تردد خوزستان باید جدی تر کنترل شود و اقدامات پیشگیرانه مختلف به منظور جلوگیری از گسترش و شیوع کرونا در این ورودی انجام شود.

غلامرضا شریعتی افزود: در حال حاضر استان خوزستان نیز با این مساله درگیر شده و بر کسی پوشیده نیست، تاکنون اقدامات خوبی از طرف دانشگاه علوم پزشکی، سازمانها و نهادهای مردمی، دولتی، حاکمیتی، رسانه ها و …. انجام شده و حساسیت های لازم در مردم  شکل گرفته است و ما نیز تلاش کردیم از گسترش بی رویه آن جلوگیری کنیم البته برای این ادعا هنوز زود است اما روند کنترل تاکنون خوب بوده و بر ادامه این اقدامات تاکید داریم.

شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار مورد جدید ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور افزود: در کل کشور نیز ۲۰۵ نفر مورد ابتلای جدید داشته‌ایم که ۹ نفر فوت کرده‌اند و تعداد کل مبتلایان تا این لحظه به ۵۹۳ نفر رسیده است که تعداد بهبود یافته ها ۱۲۳ نفر است و از روز اول شناسایی کرونا در کشور تا امروز ۴۳ مورد هم فوت کرده اند.

چگونه در شرایط فعلی آرام باشیم؟

دکتر سیدعلی مرعشی، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در مطالعات روانشناختی مشخص شده است که استرس سطح ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و ممکن است باعث افزایش میزان ابتلا به بیماری و افزایش عوارض بیماری شود. پس بر همه لازم است چه رسانه‌ها و چه دولت، به آرامش جامعه کمک کنند و از انتشار اخبار بی‌سند و مدرکی که سطح استرس جامعه را افزایش می‌دهد، جلوگیری کنند.

مرعشی بیان کرد: اتفاق خارق‌العاده و غیر عادی در جامعه نیفتاده است، احتیاط خوب است و شرط عقل است اما ترس، بی‌مورد است و رسانه ها باید تلاش کنند تا شناخت مردم از ویرووس کرونا اصلاح شود همچنین باید توجه داشت که لزومی ندارد کودکان را از ویروس بترسانیم، فقط کافی است آموزش بهداشتی که همیشه بوده است را به آن‌ها یاد بدهیم. پدر و مادرها نباید بچه‌ها را بترسانند و به نظر می‌رسد که ویروس کرونا برای کودکان خطری ندارد.

خدمتگزاران سلامت، همان رزمندگان دفاع مقدس هستند / اکنون وقت انسجام است، نه تسویه‌حساب سیاسی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی اذعان کرد:در همه مسایل خدا را داریم، همان‌طوری که در مسایل شیرین باید خدا را به یاد داشت، در مسایل تلخ و سخت هم همین‌طور است. اگر در خوشی‌ها از یاد خدا غافل شویم، در سختی‌ها هم جا خالی می‌کنیم. ما به لطف و عنایت الهی ایمان داریم؛ معتقدیم که باید کار کنیم و به وظایف خود عمل کنیم، در عین حال خدا هست و امداد می‌کند. نکته دیگر اینکه نباید بترسیم. ترس، آدم را بی‌پناه می‌کند. اگر مطابق آمارهایی که متخصصان می‌دهند، این بیماری و هجوم بی‌رحم، مثلا دو درصد آمار تلفات احتمالی‌اش است و این حرفی است که متخصصان می‌زنند، اگر ترس بر جامعه حاکم شود، آن ۹۸ درصد را هم ترس از پا می‌اندازد. بنابراین ما همه باید توجه کنیم این یک دشمنی است که حمله کرده، در عین حال متخصصان و دانشمندان هستند و در این سوی میدان نبرد نیز انسجام و آرایشی برای ضدحمله و پایداری در برابر این ویروس صورت گرفته است. به لطف الهی نیز در کشوری زندگی می‌کنیم که کادر پزشکی و دانشمندان توانمند در حوزه پزشکی داریم و امروز یک مجموعه خدمتگزار پای کار هستند.

وی با تاکید بر ضرورت انسجام عمومی، ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه انسان جای مسایل را اشتباه نگیرد و مساله‌ای که در زندگی، اصل است، در حاشیه نرود و حاشیه، جای اصل را نگیرد. اگر جای مسایل عوض شد، انسان در محاسباتش اشتباه می‌کند. به عنوان مثال برخی جریانات سیاسی بدون توجه به اینکه اکنون کار اصلی حفظ سلامت جامعه است، از فرصت‌ها و تریبون‌هایی که در اختیار دارند، شروع می‌کنند فردی را بکوبند و به سمت فرد یا مجموعه‌ای هدف‌گیری می‌کنند. در همه شرایط بحرانی، مرجعی تعیین می‌شود برای دادن آمار، حال می‌بینیم کسی در جایی بلند می‌شود، آماری می‌دهد و این تاثیر منفی در جامعه ایجاد کرده است و این اشتباه بزرگی است.

تولید ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌ کننده و ژل دست توسط دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: حدود ۲ هزار لیتر محلول ضد عفونی‌کننده و ژل دست در دانشکده داروسازی این دانشگاه توسط دانشجویان و اساتید، تولید شده است و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.

هیبت اله کلانتری بیان کرد: ۷۰ درصد محلول ضدعفونی کننده تولید شده را الکل تشکیل می‌دهد، بنابراین تا زمانی‌که الکل در اختیار ما قرار بگیرد، این کار همچنان ادامه خواهد داشت همچنین باتوجه به اینکه محلول تولیدشده و ژل دست به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد، در صورتی‌که محلول‌ ضد عفونی‌کننده بیمارستان‌ها را تامین کردیم، مابقی آن را در اختیار بانک‌ها و شهرداری‌ها قرار خواهیم داد.

بیمار مبتلا به کرونا‌ تاکنون در بهبهان شناسایی نشده است / مردم به شایعات توجه نکنند

دانشکده علوم پزشکی شهرستان بهبهان اعلام کرد: تا کنون ۱۷ مورد بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهیدزاده بهبهان مورد معاینه و غربالگری قرار گرفته است.

فضل اله چمن گفت: تاکنون ۱۷ مورد بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهیدزاده بهبهان مورد معاینه و غربالگری قرار گرفته است، که علائم برخی از آن‌ها پس از چند روز رضایت بخش بوده و با نظر پزشک متخصص عفونی مرخص شده‌اند و در حال حاضر ۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهیدزاده بهبهان در قرنطینه کامل و تحت مراقبت و درمان قرار دارند، و از آزمایشات ارسال شده به مرکز جواب ۳ آزمایش دریافت شده که منفی است پس تا کنون هیچ مورد بیمار کرونای مثبتی در بهبهان وجود ندارد.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of