اصلاح روش مصرف اصلی‌ترین راهکار برای تاب‌آوری کشور است

اینکه حدود ۱۰ درصد از اوج بار خوزستان که یک استان صنعتی و کشاورزی و مرزی است را کاهش دهیم، بدون اینکه وقفه ای در تولید باشد و لطمه ای به رفاه و آسایش مردم بخورد، دستاورد بزرگی است و امیدواریم که این دستاورد مستدام و پایدار باشد و این موضوع نهادینه شود.

رضا اردکانیان امروز (۱۵بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از چند پروژه صنعت برق خوزستان در اهواز، اظهارکرد: امروز طرح های آبی در استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۷۵ میلیارد تومان به دست رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و در بخش برق نیز طرح های مهم و موثری در عرصه تامین، تولید و توزیع به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: امروز دو واحد نیروگاه گازی غرب کارون با سرمایه گذاری بخش صنعت نفت کشور به بهره برداری رسید که در موارد مقتضی به شبکه سراسری هم کمک خواهد کرد.
اردکانیان تصریح کرد: همچنین دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان طرح به ثمر در عرصه صنعت آب و برق داریم و در پانزدهمین هفته از پویش هر هفته الف، ب، ایران است و مراسم افتتاح و آغاز بهره برداری از این طرح ها در ایام دهه فجر برگزار می شود که با چهلم سردار شهید سلیمانی مصادف است.
وی با اشاره به اینکه همه ملت ها مناسبت هایی دارند که در آن مناسبت ها عملکرد ملت خود را جشن می گیرند، گفت: این مناسبت ها مثلا پایان جنگ دوم جهانی و یا آغاز برخی فعالیت ها که به نوبه خود در همه جا محترم است و برخی نیز ارزش جهانی دارند اما برای ما دهه فجر صرفا گرامیداشت اتفاق مبارکی در چهار دهه پیش نیست بلکه از آنجا که حرکت انقلاب و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در حال استمرار و تحقق است، به تعبیری می توان گفت ایام دهه فجر یک نوع ایستگاه سوخت گیری برای ملت ایران و مسئولان است که در این مناسبت تجدید قوا و بیعت مجدد می کنند و برای آرمان ها و اهداف انقلاب و استمرار حرکت در مسیر پیش رو، پیمان می بندند.
اردکانیان با بیان اینکه امیدواریم که خداوند همواره این توفیق را برای همه خدمتگزاران جهموری اسلامی ایران مستدام بدارد، افزود: طرح های مهمی با سرمایه گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان در حال اجرا است که امیدواریم بخش های عمده ای از آن ها تا پایان دولت دوازدهم به ثمر برسد.
وی بیان کرد: از سال ۹۲ و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان طرح به بهره برداری رسیده و حدود ۷ هزار میلیارد تومان هم در دست اجرا است که امیدواریم هر چه سریعتر مطابق برنامه به ثمر برسند.
اردکانیان با اشاره به سختی ها و پیچیدگی طرح های صنعت برق گفت: همه سختی های پروژه ها برابر کار، اهمیت و سختی مقوله مدیریت مصرف برق که یکی دو سالی در صنعت برق و تا در حدودی صنعت آب هم انجام می شود، ناچیز است. هرچند استان خوزستان در عرصه تامین و تولید برق استان به لحاظ گستردگی منابعی که در اختیار دارد، استان ارزنده ای بوده و هست اما به نظر بنده در کل شاخص ترین وجه مثبت و درخشان کارنامه مدیریت استان خوزستان که بخش آب و برق هم جزیی از آن است، عرصه مدیریت مصرف است به طوی که در دو سال گذشته -هم تابستان ۹۷ و تابستان ۹۸- با محاسبات و ارزیابی های دقیقی که در ستاد وزارت نیرو انجام شده است، هر دو سال استان خوزستان مستمرا در رتبه اول مدیریت مصرف برق قرار داشته است.
وی افزود: اینکه ما بتوانیم حدود ۱۰ درصد از اوج بار استان خوزستان که یک استان صنعتی و کشاورزی و مرزی است را کاهش دهیم، بدون اینکه وقفه ای در تولید باشد و لطمه ای به رفاه و آسایش مردم بخورد، دستاورد بزرگی است و امیدواریم که این دستاورد مستدام و پایدار باشد و این موضوع نهادینه شود.
وزیر نیرو گفت: در این زمینه جا دارد از استاندار که برخی جاها پا به پا و حتی جلوتر از مجموعه صنعت آب و برق پیشگام این حرکت بود، صمیمانه تشکر کنم زیرا مساله مدیریت مصرف تنها با کمک یک دستگاه قابل اجرا نیست و همه دستگاه ها از قانونگذاری تا نظارتی، رسانه ها و دستگاه های اجرایی و وزارت نیرو باید دست به دست هم بدهند تا عملی شود.
وی افزود: اصلی ترین کاری که جامعه ما را تاب آور می کند اصلاح شیوه های مصرف است و بعد از آن، در مرتبه عالی تری به موضوع مدیریت تقاضا خواهیم رسید.
انتهای پیام/ایسنا

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of