• جمعه / 10 فروردین 1403 / 23:54
  • دسته‌بندی: اخبار جهان
  • کد خبر: 98102291007
  • خبرنگار : 5

سه اثر موسیقی سنتی در حوزه هنری خوزستان تولید شد

مدیرکل حوزه هنری خوزستان گفت:سه اثر موسیقی سنتی با عنوان ایران، شهادت و ایستادگی به خوانندگی فرهاد بیژنی پور از خوانندگان جوان استان خوزستان تولید و در ایام دهه فجر پخش می‌شوند.

به گزارش اهوازنوین  حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین همایش تئاتر جوان نور در سینما آزادی آبادان اظهار داشت:در ایام الله دهه مبارک فجر برنامه‌های بسیار خوبی از جمله برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان سراسر استان با محوریت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی و آثار ارزشی در حوزه دفاع مقدس و اهل بیت (ع) تدارک دیده شده است.
وی به مصادف شدن چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با روز ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و افزود: محور برنامه ها در این روز برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی (نقاشی) و رونمایی از تابلوی نقاشی سردار شهید سلیمانی است .
حجت الاسلام طباطبایی برگزاری شب شعر و برگزاری همایش پژوهشی در نغمه‌های سوگینه موسیقی بختیاری در تالار قیصر امین پور را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان خوزستان در دهه فجر انقلاب اعلام کرد.
وی در خصوص چهارمین جشنواره تئاتر جوان نور استان خوزستان نیز گفت: ۶۰ اثر نمایشی از سراسر استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت ۹ اثر به جشنوار راه یافت.
مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان، افزود: ۲ اثر انتخابی این جشنواره، خردادماه سال آینده در جشنواره تئاتر استانی حوزه هنری خورستان شرکت می کنند تا آثار فرصت رقابت بیشتر و بهتری داشته باشند.
آثار برگزیده جشنواره جوان نور خوزستان
به گزارش ایرنا در بخش طراحی بروشور، محمدرضا خردمند طراح بروشور نمایش “فرخ” از دزفول موفق به دریافت دیپلم افتخار و مقام اول و تندیس جشنواره شد.
در بخش لباس، پیمان خوش سخن طراح لباس طراح نور نمایش”من” از امیدیه موفق به دریافت دیپلم افتخار و مقام اول و تندیس جشنواره شد و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به موسیقی نمایش “بوی خون ” از رامهرمز تعلق گرفت.
در بخش طراحی نور، نرگس نوری‌ممبینی برای طراح نور نمایش”بوی خون ” از رامهرمز موفق به دریافت دیپلم افتحار و مقام اول و تندیس جشنواره شد و محمدرضا خردمند برای طراحی صحنه نمایش”فرخ” از دزفول موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شد.
در بخش انتخاب بهترین بازیگری نقش زن هیات داوران دراین بخش هیچ کسی را شایسته این مقام ندانستند و در بخش انتخاب بهترین بازیگری مرد دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به بازیگر نمایش “من” از امیدیه آقای عدی مولیات اهدا شد.
هیات داوران به پاس یک عمر تلاش صادقانه در عرصه نویسندگی تندیس جشنواره به به استاد عبدالرضا سواعدی اهدا کرد.
در بخش انتخاب بهترین کارگردان هیات داوران بطور مشترک به کارگردان نمایش ” باز دمی کشید از اه سرد” از باغملک جمشید خسروی و کارگردان نمایش “یک اتفاق ساده” از آبادان کاظم سلمانی اهدا کرد.
همچنین نمایش “من” به کارگردانی عدی مولیات از امیدیه نمایش “فرخ” به کارگرانی محمد رضا خردمند و حسین مشکی زاده از دزفول به جشنواره استانی حوزه هنری که خردادماه سال آینده برگزار می شود راه یافت.

انتهای پیام/ایرنا

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of