صلاحیت ۴۷ درصد داوطلبان مجلس یازدهم در خوزستان تایید شد

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به تایید صلاحیت ۴۷ درصد داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان گفت: ۳۸۸ نفر از داوطلبان نمایندگی این دوره مجلس شورای اسلامی، در بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش اهوازنوین به نقل از ایرنا : علی حسین حسین‌زاده روز شنبه  گفت: ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند، که ۶۶۳ نفر در هیات های اجرایی انتخابات تایید شدند، ۳۳ نفر از آنها انصراف داده و در نهایت ۳۸۸ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: در مجموع ۱۱۰ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۲ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۲ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۳۹ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۶ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۰ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۳۵ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۳ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۳ نفر در رامهرمز؛ ۱۱ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۳ نفر در حوزه شوش؛ ۱۸ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۹ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل تایید صلاحیت شدند.
وی اضافه کرد: داوطلبانی که از سوی شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید نشده می‌توانند از ۱۲ تا ۱۴ بهمن اعتراض خود را ثبت کنند.
حسین زاده ادامه داد: اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه در تاریخ ۲۲ بهمن انجام می‌شود و تبلیغات نامزدهای این دوره مجلس از ۲۳ بهمن به مدت یک هفته خواهد بود.
ستاد انتخابات خوزستان ۲۷ آذر آمار نهایی تایید صلاحیت شدگان در هیات‌های اجرایی را اعلام و از تایید صلاحیت ۷۷ درصد داوطلبان خبر داده بود.
اگر چه ابوالحسن معماری رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان ۲۳ دی در مصابه تلویزیونی اعلام کرده بود که «در مجموع حدود۳۰ درصد نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی خوزستان در مرحله نظارت استانی تایید شدند ولی این درصد با تایید تعداد بیشتری از داوطلبان در هیات نظارت مرکزی یا شورای نگهبان تغییر خواهد کرد» اما این وعده محقق نشد و رد صلاحیت دوباره بسیاری از داوطلبان به ویژه چهره‌های شاخص باعث اعتراض فعالان سیاسی اجتماعی شده است.
اعتراض داوطبان ردصلاحیت شده به هیات نظارت، ۲۱ دی به فرمانداری‌ها اعلام شده بود که صلاحیت ۶۷ درصد از داوطلبان این دوره در خوزستان رد یا صلاحیت آنها احراز نشده بود.
خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است. که تعداد ۶۷ هیات اجرایی انتخابات ۱۵ آذر تشکیل شده است.
دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد. انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در خوزستان انجام نمی‌شود.
استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این تعداد نماینده در انتخابات دوم اسفند تغییری نخواهد داشت. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)