منفی بودن نتیجه آزمایشات کرونا ویروس دو گردشگر چینی در تبریز

عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تمامی نمونه‌های اخذ شده از بیماران اعم از آنفلوانزا یا کرونا هم در آزمایشگاه جامع استان و هم در آزمایشگاه جامع مرکزی تهران، آنالیز می‌شود و نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد که این دو تبعه چینی کرونا منفی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از منفی بودن نتیجه آزمایشات کرونا ویروس دو زن گردشگر چینی خبر داد و گفت: این دو تبعه چینی به صورت قرنطینه در بخش بستری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتقال این ویروس در دوره کمون، محتمل است، گفت: با توجه به این که منشاء بروز کشور چین است، هر چینی که وارد هر کشوری شود، قرنطینه شده و مورد غربالگری قرار می‌گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در تبریز همانند سایر نقاط کشور بین گردشگران چینی ماسک توزیع شده و موارد و احتیاطات لازم به آن‌ها تذکر داده شده است.
وی متذکر شد: با توجه به وجود دوره کمون یا نهفتگی در بیماری‌های ویروسی، احتمال می‌رود که این دو تبعه چینی به هنگام ورود به مرز ایران، فاقد علایم بودند و ممکن است پس از ورود به ایران علایم را نشان داده باشند.
درستی خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که از مرزهای هوایی و مرزهای زمینی وارد ایران می‌شوند، تحت معاینه قرار گرفته و تب سنجی می‌شوند.
وی بیان کرد: با توجه به ویروسی بودن بیماری کرونا، توصیه‌های بهداشتی در این خصوص مشابه سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا است.
درستی تاکید کرد: رعایت فاصله از دیگران، خودداری از تردد در مراکز پر ازدحام و شست و شوی مرتب دست‌ها از توصیه‌های پیشگیری کننده در خصوص این بیماری است.
وی، علایم ابتلا به کرونا ویروس را مشابه علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی عنوان کرد و متذکر شد: تب بالا، سرفه و ترشحات، بی‌حالی و ضعف عمومی در شدت بالاتر از سرماخوردگی‌های معمولی و بیماری‌های ویروسی از جمله علایم ابتلا به کرونا ویروس بوده و با توجه به اینکه تاکنون هیچ مورد کرونا مثبتی در ایران مشاهده نشده است، مردم نگران نباشند و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز شب گذشته در گفت‌وگوی بخش ویژه خبری شبکه سهند با بیان اینکه برداشت‌های اولیه ما نشان می‌دهد که این دو تبعه چینی آنفولانزای ب مثبت هستند، گفت: اما این نتیجه به این معنی نیست که این دو فرد قطعا کرونا مثبت نباشند و نتایج قطعی پس از اعلام بررسی‌های آزمایشگاه پاستور اعلام می‌شود.
محمد حسین صومی خاطرنشان کرد: این دو خانم چینی، پنج روز قبل به عنوان گردشگر وارد کشور آذربایجان و روز گذشته هم از مرز آستارا وارد استان ما شده‌اند و شب را در یکی از هتل‌های تبریز گذرانده‌اند.
وی با بیان اینکه مرزها اعم از نخجوان، نوردوز و بیله سوار تحت کنترل هستند، بیان کرد: این دو نفر در حین ورود علایمی نداشتند و علایم پس از ورود به ایران مشاهده شده است، در صورتی که این دو تبعه هنگام ورود علایمی نشان می‌دادند، حتما قرنطینه شده و از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: هر کسی که با مبدا چین از مرزهای کشور وارد می‌شود، تحت کنترل است.
وی در پایان تاکید کرد: اتفاق خاصی نیفتاده و آنفلوانزای نوع ب در همه جای کشور شایع است و توصیه می‌شود تا افراد در مراوداتشان از روبوسی، دست دادن خودداری کرده و گوشت‌ها را با دمای مناسب پخته و وحشت نکنند.
انتهای پیام/ایسنا

0/5 (0 Reviews)