معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:

پوشش بیش از ۲۴ هزار سوادآموز خوزستانی در دوره‌های مختلف سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از پوشش ۲۴ هزار و ۳۳۷ سوادآموز خوزستانی در سه دوره سوادآموزی در سال ۹۸-۹۷ خبر داد.

نورعلی رئیسی امروز، دوم دی‌ماه در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ضرورت کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی در استان، اظهار کرد: مجموعه تعلیم و تربیت استان بالغ بر سه هزار آموزش دهنده فعال دارد که آموزش سوادآموزان خوزستانی را در دوره‌های مختلف سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته سوادآموزی در استان، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های این هفته در بازه زمانی اول تا هفتم دی‌ماه برگزار خواهد شد. اول دی ماه به نام سوادآموزی و رسانه‌های جمعی نام‌گذاری شده است. همچنین دوم دی ماه برنامه‌های دیدار با مسئولان استانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیسی اضافه کرد: روز سوم دی‌ماه سوادآموزی و شعار سال نامگذاری شده است. روز چهارم دی ماه شامل برنامه‌های سوادآموزی و بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری خواهد بود. پنجم دی ماه نیز سوادآموزی و مشارکت‌های بین‌بخشی نام‌گذاری شده است. ششم دی‌ماه هم شامل برنامه‌های گرامیداشت و تکریم شهدای عرصه سوادآموزی خواهد بود. همچنین بر اساس روزشمار کشوری در روز هفتم دی ماه سخنرانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سطح مناطق و نواحی استان انجام خواهد گرفت.

به گزارش اهوارنوین، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲۴ هزار و ۳۳۷ سوادآموز خوزستانی تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۳۹ منطقه در استان خوزستان مجری برگزاری برنامه‌های آموزش سواد قرار دارند. در دوره سوادآموزی هشت هزار و ۷ نفر، در دوره تحکیم سواد هشت هزار و ۲۵ نفر و در دوره انتقال بالغ بر هشت هزار و ۳۰۵ سوادآموز تحت پوشش خدمات آموزش سواد قرار دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۳۱ هزار سوادآموز خوزستانی تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار داشتند که با تلاش بالغ بر سه هزار آموزش دهنده سواد در استان، این عدد با کاهش شش هزار و ۶۶۳ نفری همراه بوده است. امیدواریم با تلاش همه همکاران حوزه سوادآموزی به زودی شاهد ریشه‌کن شدن پدیده بی‌سوادی در استان باشیم.

رئیسی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه متولیان حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان، بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های هفته سوادآموزی، روز یکشنبه، هشتم دی ماه آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته سوادآموزی با حضور فعالان حوزه سوادآموزی در محل تالار اجتماعات طلائیه ناحیه ۴ اهواز برگزار خواهد شد.

/منبع ایسنا

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of