امام جمعه دزفول: حمایت از تشکل‌های دانشجویی ضروری است

 امام جمعه دزفول با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: حمایت از تشکل‌های دانشجویی ضروری است.

به گزارش اهواز نوین، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در جریان دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های دزفول با استقبال از انتقادهای دانشجویان افزود: این انتقادها باعث بهبود کارها می‌شوند.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر اعلام نشدن فوری موضع امام جمعه دزفول در قبال افزایش قیمت بنزین گفت: فردای گرانی بنزین، نماز جمعه برگزار شد ولی همه غافلگیر شده بودند و هنوز رهبر معظم انقلاب اعلام موضع نکرده بودند.

امام جمعه دزفول تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری را از وظایف ائمه جمعه دانست و افزود: باید سخنان رهبر معظم انقلاب تحلیل شوند.

وی یکی از مشکل‌ترین شغل‌ها را امام جمعه دانست و افزود: با توجه به اینکه مفید بودن خطبه‌ها درصورت طولانی شدن کاهش می‌یابد لذا امام جمعه باید در زمانی اندک مثلا ۳۰ دقیقه تمام مباحث را مطرح و تحلیل کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی داشتن روحیه جهادی را لازمه کار ائمه جمعه دانست و اظهارداشت: همه از امام جمعه انتظار دارند بدون داشتن ردیف اعتباری، مشکلات را پیگیری و رفع کند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه برای وصل کردن آمده‌اند و نباید دعوا درست کنند، افزود: پشت پرده‌های زیادی می‌دانم ولی دعوا درست کردن هنر نیست؛ آیت اله رئیسی نیز در مناظره‌ها خیلی چیزها را می‌دانست ولی به خاطر انقلاب و نظام حرفی نزد.

امام جمعه دزفول در پاسخ به مطالبه یکی از دانشجویان برای نامگذاری یک میدان به نام دانشجو در سطح شهر گفت: به طور قطع این موضوع را از شورا و شهرداری دزفول پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مکانی برای مطالبه‌گری است، افزود: تشکل‌های فرهنگی، حوزه علمیه، مراکز آموزشی، ستاد اقامه نماز و مرکز مهدویت در مصلای دزفول راه‌اندازی شده‌اند؛ از این ساختمان‌ها در دوران جنگ به عنوان سنگر استفاده می‌شد و اکنون از آنها برای مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده می‌شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: استودیو ضبط برنامه در مرکز مهدویت راه اندازی شده که تجهیزات آن از تجهیزات رادیو دزفول نیز بهتر است و کارشناسی‌های مهدویت در آنجا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن در استان و کشور رتبه آورده‌اند، افزود: اکنون این شورا جایگاه خوبی دارد و برنامه‌های مهمی چون کنگره آیت‌اله معزی، کنگره آیت‌اله قاضی و چهارم خرداد در آنجا برنامه‌ریزی شده‌اند.

امام جمعه دزفول پیشنهاد تشکیل شورای دانشجویی را داد و گفت: بنده نیز درصورت تشکیل این شورا، در آن حاضر می‌شوم و هر کاری که بتوانم برای رفع مشکلات دانشجویان انجام می‌دهم.

اختلاف مسوولان دزفول باید رفع شود 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه مطالبات باید با تدبیر پیگیری شوند، اظهارداشت: یکی از مشکلات موجود در دزفول همراه نبودن مسوولان با یکدیگر است که باید برای رفع اختلافات اقدام شود.

امام جمعه دزفول درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بصیرت در انتخابات بسیار اهمیت دارد و مردم باید نسبت افراد به انقلاب را ببینند.

وی خواستار تحلیل نگاه رهبری از سوی دانشجویان شد و افزود: اکنون اولویت نخست حضور حداکثری مردم در انتخابات است چراکه هرکس از فیلتر شورای نگهبان عبور کند مورد تایید است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کنم، اظهارداشت: در خطبه‌های نماز جمعه به صراحت معیارها و شاخص‌ها را اعلام می‌کنم تا انتخاب فرد اصلح برای مردم آسانتر شود.

وی با بیان اینکه هرگز کاری نمی‌کنم که پشتوانه عظیم آیت‌اله قاضی و اخوی شهیدم زیر سوال برود از دانشجویان خواست تحت تاثیر جوسازی‌های سیاسی قرار نگیرند و مسائل را قبل از پذیرفتن تحلیل کنند.

امام جمعه دزفول همچنین درخصوص دغدغه یکی از دانشجویان دختر پیرامون وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: تمام افراد و مسوولان باید برای مباحث عفاف و حجاب آستین همت را بالا بزنند و با بی بندوباری برخورد کنند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت فرهنگی ساحل رودخانه دز، باغ‌های تفریحی و بازار افزود: باید برای رفع دغدغه مردم چاره اندیشی کرد البته نباید در این روند دچار افراط و تفریط شویم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی از افراد مذهبی خواست بیشتر در جامعه حاضر شوند چراکه در سایه نبود آنها در جامعه، عرصه برای حضور افراد غیرمذهبی باز می‌شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی مسوولان دانسته یا نادانسته خلاف جهت رهبری حرکت می‌کنند، افزود: اشتغال ضامن امنیت جامعه است لذا با رفع مشکلات و ایجاد اشتغال می‌توان از عرض اندام ضد انقلاب جلوگیری کرد.

مسوولان دزفول کاری برای کشاورزی این شهرستان نکرده‌اند

امام جمعه دزفول با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان این شهرستان برای رفع مشکلات کشاورزان گفت: برخی از مسوولان در این شرایط اقتصادی میلیون‌ها تومان برای تغییر دکوراسیون دفتر خود هزینه می‌کنند.

وی افزود: عذرخواهی اشخاصی که خطا و اشتباهی کرده‌اند و برای جبران خطای خود قول می‌دهند پذیرفته می‌شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه طرح و ایده‌های قابل اجرای دانشجویان عملی می‌شوند، افزود: دانشجویان باید در کنار انتقاد راهکار نیز ارائه دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سما دزفول نیز در این دیدار با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: پنجمین یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم و امنیت بیستم آذرماه در دانشگاه سما برگزار می‌شود.

حسین کالک‌بر با انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها و ادارات دزفول در حوزه فرهنگی افزود: برخی از دستگاه‌ها آنگونه که برای برگزاری یک کنسرت تلاش می‌کنند برای برگزاری یادواره شهدا و سایر برنامه‌های فرهنگی همکاری نمی‌کنند.

وی با انتقاد از پشتیبانی نکردن ادارات دزفول از دانشجویان اظهارداشت: متاسفانه هیچ نمادی از دانشجو در سطح شهر و پارک‌های دزفول نیست که انتظار می‌رود اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سما دزفول امید به آینده را برای دانشجویان ضروری خواند و افزود: ایجاد اشتغال برای دانشجویان روحیه امید را در آنها زنده می‌کند.

تعداد از دانشجویان دانشگاه های شهرستان دزفول نیز در این دیدار دغدغه های خود را بیان کردند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of