۱۰۲ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان بستری شدند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:۱۰۲ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند.

 به گزارش اهواز نوین به نقل از ایرنا، حجت‌اله جانبی در روز چهارشنبه با بیان اینکه همانند دیگر مناطق کشور با شیوع بیماری آنفلوآنزا در جنوب غرب خوزستان مواجه هستیم افزود: تاکنون ۲ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا که زمینه‌ تشدید کننده بیماری را داشتند در آبادان و شادگان فوت کردند.

وی افزود:فوت شدگان یک مادر باردار در شادگان و یک مرد در آبادان بودند که امکانات درمانی برای نجات جان آنها به کار گرفته شد ولی به دلیل داشتن زمینه قبلی جان باختند.

دکتر جانبی کودکان، مادران باردار، افراد مسن، بیماران تنفسی و افرادی که داروی سرکوب‌گر ایمنی مصرف می‌کنند را در معرض خطر دانست و افزود:هم اکنون خدمات‌رسانی به گروه‌های مختلف مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستانی زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان به نحو مطلوب ادامه دارد و مشکل و کمبود دارویی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت:کتابچه راهنمای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان تهیه و در مراکز درمانی ، بهداشتی و اماکن عمومی بین شهروندان توزیع شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان علائم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا را تب بالا، سرفه‌های مکرر، بی‌حالی و بدن‌درد در مراحل اولیه و در مراحل پیشرفته بیماری نیز سرفه‌های خونی و اسهال‌خونی اعلام کرد و افزود: افراد در صورت مشاهده علایمی از این بیماری، از تزریق خودسرانه هرگونه آمپول خودداری و برای بررسی بیشتر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت نظر این دانشکده مراجعه کنند.

وی استراحت کامل و مصرف مایعات گرم در زمان ابتلا به این بیماری را بهترین راه درمان عنوان کرد و عوان کرد: تزریق واکسن بخصوص به افرادی که دارای بیماری خاص هستند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of