دانش‌آموزان دزفول رتبه نخست جشنواره خوارزمی را کسب کردند

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پروش دزفول گفت: دانش‌آموزان دبیرستان شیخ مرتضی انصاری(ره) دزفول رتبه نخست بیست و یکمین جشنواره ملی جوان خوارزمی را کسب کردند.

به گزارش اهوازنوین، به نقل  از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دزفول، عبدالمحمد جرجانی روز چهارشنبه افزود: تیم دانش‌آموزی دبیرستان دوره دوم شیخ مرتضی انصاری(ره) متشکل از مبین ناسوتی، یاسین حاجی علی نعمت و محمد قمری توانستند در بیست و یکمین دوره جشنواره ملی جوان خوارزمی رتبه نخست کشوری را کسب کنند.

وی گفت: این دانش‌آموزان نخبه طرحی را در راستای روش نوین در تشخیص فرکانس وزوز گوش(تینیتوس) ازطریق سیگنال‌های مغزی EEG  ارائه دادند که درنهایت منجر به ساخت وسیله‌ای شد که به بیمار کمک می‌کند بدون نیاز به پزشک متخصص از طریق سیگنال‌گیری مغز و تحلیل امواج، فرکانس ناشی از وزوز را به دست آورد.

جرجانی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این اختراع افزود: ارتباط بی‌سیم بین بخش سیگنال‌گیری و دستگاه مرکزی، کوچک بودن دستگاه و قابل حمل بودن آن از دیگر ویژگی‌های بارز این وسیله است که می‌تواند کمک شایانی به بیمار کند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول با تقدیر از کادر اجرایی دبیرستان و دبیران بویژه مدیر آموزشگاه، این موفقیت بزرگ را به مردم دزفول بویژه جامعه فرهیخته دانش‌آموزی و فرهنگی تبریک گفت.

جشنوراه خوارزمی یک جشنواره علمی است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود. نام این جشنواره از نام محمد بن موسی خوارزمی دانشمند مشهور ایرانی گرفته شده‌ است.

این جشنواره از سال ۱۳۶۶ به صورت بین‌المللی آغاز به کار کرد، سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت دانش‌آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه شد.

پس از آن با طی ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی نخستین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

همچنین از سال ۹۳ بخش نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول به این جشنواره افزوده شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of