برنامه واردات ۳۰۰ هزار شکر خام از بندر امام‌خمینی(ره)

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:واردات ۳۰۰هزار تن شکرخام (قهوه ای) از بندرامام خمینی(ره) به منظور تامین نیازهای داخلی (صنعتی و خانگی) برنامه‌ریزی شده‌است.

 به گزارش اهوازنوین، خدارحم امیری زاده  افزود: این میزان شکر خارجی پس از ترخیص برای عملیات تصفیه و تبدیل آن به شکر سفید به واحدهای نیشکری خوزستان و کارخانههای قند سراسر کشور ارسال می شود.

وی با بیان اینکه این میزان شکر خام از کشورهای برزیل ، کوبا و هندوستان به تدریج وارد کشور می شود گفت:نخستین محموله از این میزان واردات شکرخام به کشور ، پنجشنبه ۲۳ آبان با پهلوگیری یک کشتی اقیانوس پیما به ظرفیت ۳۰هزار تن در مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) شروع می شود.
امیری زاده با بیان اینکه برای واردات شکرخام به کشور از بندرامام‌خمینی(ره) مشکلی وجود ندارد افزود:ارز مورد نیاز شکر وارداتی تامین شده و تاکنون هیچ گونه خللی در واردات شکر به کشور به وجود نیامده است.
بیش از ۹۰درصد غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می شود.
میزان مصرف سالانه شکرکشور ۲.۲میلیون تن است که از این میزان ۱.۴ میلیون تن آن در واحدهای نیشکری و چغندرقندی کشور تولید و بقیه آن باید وارد شود.
امسال میزان واردات شکر با کاهش ۵۵ درصدی تولید چغندرقند و افت ۳۵۰ هزار تنی شکر در واحدهای هفت گانه نیشکر خوزستان به دلیل آبگرفتگی ناشی از سیل خوزستان، افزایش یافته است.

پارسال حدود ۲۰۰ هزار تن شکر خام وارداتی در واحدهای نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان تصفیه شد.
استان خوزستان به تنهایی حدود ۴۰ درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of