معاون سازمان صمت خوزستان:

خسارات سیل واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود

 معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صمت خوزستان گفت: در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ سیل گسترده‌ای چند استان کشور از جمله خوزستان را در برگرفت که خسارات زیادی به این استان‌ها وارد کرد و واحدهای صنعتی و تولیدی نیز از این خسارت‌ها در امان نبودند.

 به گزارش اهوازنوین، مهرام روانبخش اظهار کرد: در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ خساراتی به واحدهای صنفی و صنعتی استان خوزستان وارد شد که لازم بود سازمان با هماهنگی فرمانداری‌ها برای جبران خسارت‌های وارده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: در هشت شهرستان استان خوزستان و اهواز نمایندگان سازمان مستقر بودند که با هماهنگی استانداری مراحل بازدید و جمع‌آوری اطلاعات را انجام دادند، در مجموع ۷۵۵ میلیارد تومان برآورد خسارات خوداظهاری بخش صنعت و ۶۷ میلیارد تومان نیز خسارات سیل به بخش اصناف بوده است.

معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: بر اساس اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان نیز، ۳۲ میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد شد که بیشتر این خسارت‌ها مربوط به شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز بود زیرا در محاصره سیل قرار گرفت و ورودی و خروجی آن خسارت دید و پل موقت نیز در آنجا نصب شده است.

وی بیان کرد: دولت برای پرداخت خسارت سیل اولویت‌هایی را در نظر داشت، بر این اساس بخش کشاورزی و مسکن روستایی اولویت داشتند که اوایل سال انجام شد و بانک‌های عامل مشخص شدند و پرداخت خسارات نیز آغاز شده است.

روانبخش در ادامه تصریح کرد: در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مورخه ۵ مردادماه سال ۱۳۹۸ مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان برای ۸ استان سیل‌زده تخصیص داده شد، از این مبلغ ۲۶۳ میلیارد تومان به خوزستان اختصاص یافت که رقم خوبی است و بالغ بر ۶۰ درصد کل مبلغ در نظر گرفته شده است.

وی گفت: کارهای مربوط به دستورالعمل اجرایی و بانک‌های عامل اجرای این مصوبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و هماهنگی‌ها نیز صورت گرفته که منتظر هستیم این دستورالعمل‌ها به استان ابلاغ شود تا واحدهای خسارت دیده را به بانک‌ها معرفی کنیم. همچنین همزمان با کارشناسان دادگستری هم مذاکراتی داشتیم تا موارد خوداظهاری که مغایرت دارد از سوی مراجع قانونی بازبینی شود.

معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت خسارت به صورت بلاعوض است، عنوان کرد: این مبالغ به صوت وام در اختیار خسارت دیدگان قرار می‌گیرد که در مناطق روستایی با سود ۴ درصد و در مناطق شهری با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود. اقداماتی برای پرداخت خسارت‌ها به صورت بلاعوض انجام شد ولی با توجه به شرایط موجود این کار میسر نشد.

به گزارش اهوازنوین، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، روانبخش خاطرنشان کرد: برای دریافت این وام واحدها باید ضمانت‌های لازم را ارائه دهند ولی چک برگشتی و بدهی‌های قبلی از شرایط دریافت آن حذف شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of