گلایه شهروندان ایذه‌ای از نبود زیرساخت پخش تلویزیونی

شهروندان ایذه ای به دلیل نبود زیرساخت‌ها برای دیدن پخش زنده برخی از برنامه‌های تلویزیونی محروم هستند و به این دلیل از مسؤولان استان و شهرستان گلایه‌مند بوده و خواستار حل مشکل هستند.

به گزارش اهوازنوین ؛این شهرستان با جمعیتی نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر همواره از داشتن ابتدایی‌ترین خدمات در برخی از امور محروم بوده و با وجود اینکه وسعت و جمعیت باید دو اصل مهم در توسعه همه‌جانبه آن موثر باشند ولی تاکنون با توجه به برخی از موارد، عدم توجه به این امر خودنمایی می‌کند.

تلویزیون و شبکه‌های آن برای امور اجتماعی، سرگرمی، ورزشی، خبری و… همواره باید در مسیر خدمات‌دهی خود به مخاطبان به‌روز و با رویه جذب مخاطب حرکت کند.

با این وجود، عدم توسعه در زیرساخت‌ها و وجود مشکلات در سرویس خدمات‌دهی به‌دلیل عدم توسعه‌ یافتگی شهرستان ایذه در نبود بودجه و اعتبارات کافی از مشکلاتی است که خودنمایی می‌کند.

قطعی پخش شبکه دیجیتال در برخی از مواقع و از دست رفتن مشاهده برخی از برنامه‌های تلویزیونی از جمله گلایه‌های شهروندان ایذه‌ای است، به نحوی که در برخی از موارد تلویزیون اقدام به تبلیغ و پخش مسابقه فوتبال یا یک برنامه زنده تلویزیونی می‌کند ولی با وجود درج نام آن برنامه در بالای شبکه منتخب، بینندگان فاقد شبکه دیجیتال یا شهروندانی که با قطع شدگی آن مواجه هستند فرصت دیدن برنامه مورد نظر را از دست داده و باید نظاره‌گر پخش فیلم سینمایی باشند.

*محرومیت از دید برخی از برنامه‌های زنده تلویزیونی

فرزاد نجاتی یکی از شهروندان ایذه‌ای است که در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: چند روز پیش در جریان پخش مسابقه فوتبال تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید، شبکه دیجیتال ایذه به‌طور کامل قطع شد و بینندگان شبکه ۳ و ورزش به‌جای دیدن این مسابقه، پخش فیلم سینمایی و برنامه‌های دیگر را نظاره‌گر بودند. این در حالی است که در دو روز گذشته نیز این مشکل وجود داشته است.

وی افزود: این مشکل برای بار نخست نیست که در شبکه‌های تلویزیونی این شهرستان اتفاق می‌افتد و لازم است مسؤولان شهرستان گامی در جهت رفع آن بردارند.

*دیدن برخی از برنامه‌ها با داشتن فیبر نوری میسر است

بهروز اسکندری مسئول شبکه‌های تلویزیونی و دیجیتال شهرستان ایذه در این رابطه می‌گوید: علت قطع شبکه ورزش ماهواره است، سیگنال شبکه ورزش از روی ماهواره گیرنده قطع شده و پخش فوتبال‌های اروپایی تنها در شهرهایی که از زیرساخت فیبر نوری استفاده می‌کنند، میسر است.

با این حال و با توجه به قدیمی بودن زیرساخت‌های تلویزیون در این شهرستان، بسیاری از روستاهای آن به‌طور کلی از داشتن گیرنده شبکه‌های دیجیتال محروم هستند و تنها چند شبکه آنالوگ در آنها دریافت می‌شود که این امر زمینه‌ساز توسعه ماهواره و بالا رفتن استفاده از این ابزار شده است.

این در حالی است که از چندسال گذشته مسئولان شهرستان ایذه در صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود از پیگیری این مساله و رفع دغدغه شهروندان خبر داده که با وجود این پیگیری‌ها هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of