۲۵ هزار پرونده خسارت سیل به کشاورزی خوزستان تایید شد

– معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران گفت: ۲۵ هزار از ۳۵ هزار پرونده خسارت سیل اخیر به زمین‌های کشاورزی خوزستان از سوی سازمان فضایی ایران تایید شده تا مراحل پرداخت خسارت به آنها طی شود.

به گزارش اهوازنوین ؛مرتضی براری روز دوشنبه در نشست با استاندار و مسئولان خوزستان در سرسرای اداره کل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: از ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی خسارت دیده از سیل اخیر خوزستان که برای تایید دریافت خسارت به سازمان فضایی ایران معرفی شدند ۹۰ هزار هکتار تایید شد و باقی آنها در دست بررسی است.

وی گفت: در زمان وقوع سیل امسال خوزستان، سازمان فضایی ایران روزانه سه نقشه هوایی از وضعیت سیل به مسئولان استان و کشور ارایه می داد تا تدبیر و تصمیم‌های لازم انجام بگیرد.

براری با اشاره به اینکه ایران در خصوص امکان وقوع بلایای مختلف در جایگاه ۱۱ جهان قرار دارد افزود: خوزستان نیز از جمله استان‌های کشور است که امواج مختلف بلایا در آن رخ می‌دهد و باید تمامی زیرساخت های لازم برای انجام بهترین عملکرد در زمان وقوع بحران را داشته باشد.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اهداف این سازمان مدیریت بلایا است ادامه داد: تلاش داریم تا با استفاده از فناوری فضایی و نقشه های هوایی وقوع بیشتر بلایا و بحران ها را پیش بینی، پیشگیری و مدیریت کنیم.

پرتاب سه ماهواره جدید به فضا تا سه ماه آینده

براری با اشاره به اینکه زیرساخت فضایی به یکی از زیرساخت های توسعه در کشور تبدیل شده است ادامه داد: تا سه ماه آینده سه ماهواره جدید توسط سازمان فضایی ایران به فضا پرتاب خواهد شد تا از خدمات این ماهواره ها در کشور استفاده کنیم.

وی گفت: از این ماهواره ها استفاده های گوناگونی در بخش های مختلفی از جمله ناوگان دریایی و یا در زمان وقوع بحران ها استفاده می شود و در حوزه کشاورزی نیز با استفاده از نقشه های ماهواره ای در تعیین سلامت و تنوع محصولات کشاورزی و یا در حوزه محیط زیست می توان استفاده کرد.

رییس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در فناوری فضایی و ماهواره ای کسب و کارهای استارت آپی نیز در حال شکل گیری است که بیشتر در تهران اینگونه مشاغل تشکیل شده است و در نظر داریم برای ایجاد مشاغل وابسته به این فناوری در استان خوزستان نیز ورود کنیم.

در پی طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون در سیلاب فروردین ۲۱ شهرستان خوزستان از سیلاب متاثر شدند. ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

طبق گزارش جمعیت هلال احمر خوزستان، از چهارم فروردین تا پایان اردیبهشت به بیش از ۲۵۶ هزار نفر سیل زده در این استان (بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار) امدادرسانی شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of