اجرای مرحله جدید طرح آمایش اتباع خارجی درخوزستان

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: مرحله جدید طرح آمایش اتباع خارجی(آمایش_ ۱۴) در استان به مدت یک ماه در حال انجام است.

به گزارش اهوازنوین ؛علیرضا گوروئی یکشنبه بیان کرد: در این طرح همه اتباع خارجی که به صورت رسمی در خوزستان سکونت دارند باید شرکت کنند، زیرا این کار با هدف هویت دار کردن اتباع خارجی مقیم استان انجام می شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه این طرح هرساله برای به روز کردن مدارک هویتی اتباع پناهنده انجام می‌شود بیان کرد: در صورتی که اتباع خارجی پناهنده در این طرح شرکت نکنند از مزایای اقامت در ایران و امکان تحصیل فرزندان و سکونت در این کشور منع خواهند شد.

وی گفت: درصورت مراجعه نکردن اتباع خارجی، امکان تمدید کارت های قدیم بعد از تاریخ تعیین شده نخواهد شد و باید طی مدت سه ماه به عنوان یک تبعه غیرمجاز از کشور خارج شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: این طرح از روز گذشته آغاز شده و برای گرفتن نوبت، سرپرست خانوار باید با در دست داشتن مدارک اقامتی اعضای خانواده خود به این اداره کل مراجعه کند.

گوروئی ادامه داد: پارسال یک هزار و ۹۰۸ تبعه افغان و سه هزار و ۹۹۹ تبعه عراقی در این طرح شرکت کردند و امسال نیز پیش بینی می‌شود در حدود ۲ هزار تبعه افغان و سه هزار تبعه عراقی در این طرح شرکت کنند.

بر اساس گزارش ایرنا پنج هزار و ۸۹۰ اتباع خارجی پناهنده و ساکن دائمی در خوزستان هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of